مجاهد-پاکستان-نباید-صبر-افغان‌ها-را-بیازماید

به دنبال حملات ارتش پاکستان بر ولایت‌های خوست، پکتیکا و کُنر، سخنگوی طالبان هشدار داد که پاکستان نباید حوصله افغانها را در چنین مسائل بیازماید.

به گزارش افغان نیوز؛ گزارش‌ها حاکی از آن است که در نتیجۀ حملات هوای پاکستان ۳۰ تن به‌شمول زنان‌ و کودکان در ولایت خوست و نیز پنج تن به‌شمول زنان‌ و‌ کودکان در ولایت کنر کشته شده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان شامگاه روز شنبه(۲۷، حمل) در تویتی هشدارآمیز از پاکستان خواست که «دیگر چنین اشتباه» را تکرار نکند.

وی گفته است که حملات ظالمانه پاکستان برخوست و کنر را شدیدا تقبیح می‌نماییم و بر پاکستان صدا می‌کنیم که حوصله افغان‌ها را در چنین مسائل نیازماید؛ در غیرآن پیامد بدی خواهد داشت.

در همین حال، امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان به سفیر پاکستان در کابل گفته است که ادامۀ حمله‌های آن کشور به خاک افغانستان، روابط دو طرف را تیره می‌کند.

آقای متقی تصریح کرده که این روند «زمینۀ سوءاستفادۀ بدخواهان و مغرضانه را فراهم و عواقب ناگوار در پی‌خواهد داشت.»

اما وزارت خارجه پاکستان در خبرنامه‌یی با نگرانی از افزایش تحرکات طالبان پاکستانی ادعا کرده که تحریک طالبان پاکستانی از خاک افغانستان فعالیت می‌کند.

این درحالی است که طالبان پاکستانی حملات ارتش پاکستان بر ولایت‌های خوست، پکتیکا و کُنر، را محکوم نموده و آن را دلیل ناکامی ارتش این کشور خوانده‌اند.

مجاهد: پاکستان نباید صبر افغان‌ها را بیازماید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد