مجاهد-گزارش-ریچارد-بنت-را«مغرضانه»-خواند

سخنگوی امارت اسلامی در واکنشی، گزارش ریچارد بنیت، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حقوق بشر افغانستان را« مغررضانه و دور از واقعیت» خواند.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی شب‌گذشنه(دوشنبه، 21 سنبله) در بیانیه‌ای گفته است که ریچارد بنت در این گزارش از صدها پیشرفت‌ در افغانستان «اغماز» کرد و به چند موارد مشخص براساس برداشت غلط و معلومات نادرست اشاره کرده است.

مجاهد گفته است که هیچ تهدیدی به زندگی زنان در افغانستان متوجه نیست. او افزوده است که هیچ زنی در جنگ‌ها و چاپه‌ها (حملات) نه خودش کشته می‌شود و نه هم عزیزانش را از دست می‌دهد.

مجاهد گفته است: «اکنون هیچ‌کسی به عزت خانم افغان به نظر بد دیده نمی‌تواند و هیچ اولاد بی‌گناه کدام زن افغان در زندان‌ها انداخته نشده است».

سخنگوی امارت اسلامی گفته است که دانشگاه‌ها به‌روی زنان و دختران باز و هزاران زن در معارف، تحصیلات عالی، صحت عامه، اداره‌‌های تذکره و پاسپورت، میدان‌های هوایی، پولیس، رسانه‌ها، بانک‌ها و دیگر‌ بخش‌های مورد نیاز مشغول کار هستند.

مجاهد تصریح کرده است: «حقوق اقلیت‌های قومی و مذهبی در افغانستان مصون هستند، هیچ یک شان نه کشته شده، نه زندانی شده، نه از عبادت آن‌ها جلوگیری شده و نه به کدام اتهامی متهم شده‌اند».

او گفته است که از صدها حملات به عبادتگاه‌ها جلوگیری شده و اگر در صورت استثنایی مواردی رخ داده، عاملان آن بازداشت و به مجازات سخت محکوم شده‌اند.

سخنگوی امارت افزوده است که در گزارش «مغرضانه» سازمان ملل متحد به این همه موارد و پیشرفت‌های مثبت اشاره‌ی نشده و نه هم از آن ستایش به عمل آمده است.

مجاهد گفته است: «این قضاوت وارونه بیانگر این است که از این سازمان بزرگ جهانی به‌گونه‌ی علنی سوءاستفاده صورت می‌گیرد و معلومات نادرست از آدرس آن پخش می‌شود».

سخنگوی امارت اسلامی گفته است که اظهارات «غیرمسوولانه و عقده‌مندانه» از آدرس سازمان ملل متحد پخش می‌شود و موقف خصمانه این سازمان در برابر امارت اسلامی است.

این در حالی است که ریچارد بنت، گزارشگر ویژه‌ حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان هنگام ارائه گزارش خود به شورای حقوق بشر درباره‌ وضعیت حقوق بشری در کشور هشدار داده و گفت: «افغان‌ها در یک بحران حقوق بشری گرفتار شده‌اند که به نظر می‌رسد جهان در رسیدگی به آن ناتوان است».

او افزوده است که هیچ کشوری در جهان مانند افغانستان وجود ندارد که زنان و دختران به این سرعت از حقوق اساسی انسانی خود صرفا به‌دلیل جنسیت محروم شده باشند.

ریچارد بنت در نشست شورای حقوق بشر هشدار داده است که هزاره‌ها و دیگر جوامع شیعه در افغانستان با حملاتی «سیستماتیک» روبه‌رو هستند که می‌تواند جنایت بین‌المللی باشد.

بااین همه، مقام‌های امارت اسلامی همواره گزارش سازمان‌های بین‌المللی، از جمله سازمان عفو بین‌الملل و حقوق بشر را رد کرده‌اند.

مجاهد گزارش ریچارد بنت را«مغرضانه» خواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد