مجاهد-گزارش-سازمان-ملل-در-باره-کودکان-را-نادرست-خواند

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ا.ا در واکنش به گزارش سازمان ملل مبنی بر ثبت ۴ هزار و ۵۱۹ مودر خشونت علیه کودکان در افغانستان گفته است که در حال حاضر وضعیت کودکان بیش از هر زمان دیگر در کشور بهتر شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ آقای مجاهد در پیامی صوتی که از سوی تلویزیون ملی منتشر شده گفته است که گزارش برخی نهاد که از بیرون نشر می‌شود دقیق نیست و می‌خواهند با نشر چنین گزارش‌های پروپاگند علیه نظام و مردم افغانستان ایجاد نمایند.
به گفته او، این نهاد‌ها هدف شان همکاری با کودکان نیست زیرا؛ هزاران کودک در فلسطین به خاطر پالسی‌ نادرست همان کشورهای که این نهادها را تمویل می‌کند، قربانی می‌شوند. او گفته است که این نهادها از کودکان قربانی فلسطین حتی یادآوری نمی‌کنند.
او می گوید  هم اکنون در افغانستان وضعیت بهتراز قبل است و کودکان به تعلیم و تربیه دسترسی دارند و دیگر با ترس زندگی نمی‌کنند.
آقای مجاهد افزوده است که تلاش‌ها برای دسترسی کودکان که به کارهای شاقه مصروف هستند، فراهم شود تا از کارهای شاقه‌ای که آنان انجام می‌دهد، جلوگیری شود.
او تاکید کرده است: «حرف تجاوز بر کودکان متصور نیست خود یک نوع پور پاگند می باشد».
این در حالی است که سازمان ملل در گزارشی گفته است که به رغم کاهش درگیری‌ها در افغانستان، کودکان همچنان در وضعیت به‌شدت آسیب‌پذیری به‌سر می‌برند.
براساس این گزارش، ا.ا تعریف بین‌المللی کودک را به‌عنوان فرد زیر ۱۸ سال نمی‌پذیرد و کودک را فردی می‌دانند که نشانه‌های بلوغ را نشان نمی‌دهد.
این سازمان همچنان از حکومت سرپرست خواسته است که افراد زیر ۱۸ سال را به‌عنوان کودک شناخته و از استخدام آنان در صف‌شان جلوگیری کنند.
سخنگوی ا.ا در واکنش خود گفته است که کودکان پیش از این در صفوف امنیتی کار می‌کردند اما؛ اکنون جلو کار آنان در صفوف امنیتی گرفته شده است.

مجاهد گزارش سازمان ملل در باره کودکان را نادرست خواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد