مجاهد-گزارش-پنتاگون-جعلی-و-پروپاگندا-است

پس از افشای اسناد محرمانه وزارت دفاع امریکا در مورد تروریسم و داعش در افغانستان، سخنگوی امارت اسلامی این اسناد را جعلی خوانده و می‌گوید که برخی حلقات امریکایی دست از دشمنی بر نمی‌دارد.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح‌لله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در واکنش به اسناد فاش‌شده‌ پنتاگون مبنی بر تبدیل شدن افغانستان به مرکز تروریسم و هماهنگی داعش، آن را «پروپاگندا» و «جعلی» خوانده است.

او گفته این گزارش نشان می‌دهد که بعضی از حلقات امریکایی هنوز از «دشمنی» دست برنداشته‌اند.

رسانه‌های امریکایی روز شنبه ( ۲ ثور) به نقل از اسناد فاش‌شده پنتاگون گزارش دادند که افغانستان بار دیگر به مرکز تروریسم و هماهنگی داعش تبدیل شده است. بر اساس گزارش، ارزیابی سری پنتاگون نشان می‌دهد که گروه داعش قصد دارد با استفاده از خاک افغانستان، حملاتی را در اروپا و آسیا برنامه‌ریزی کند.

اما؛ سخنگوی امارت اسلامی در واکنش به این گزارش گفته است: «داعش در افغانستان سخت کوبیده شده و در حال نابودی است».

در بیانیه مجاهد آمده «افغانستان در سطح منطقه به یک کشور امن تبدیل شده و عید فطر امسال، نمونه‌ای است که در تمام کشور هیچ رویداد امنیتی ثبت نشده است».

سخنگوی ا.ا نشر اسناد سری توسط واشنگتن پست را «کار حلقات استخباراتی» خوانده که «روادار حالت خوب برای افغان‌ها نیستند».

در گزارش واشنگتن‌پست آمده که اسناد محرمانه پنتاگون نشان می‌دهد که داعش علاوه بر هدف قرار دادن کلیساها و مراکز تجارتی، سال گذشته قصد داشت مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر را مورد حمله قرار دهد.

این در حالی است که بر بنیاد گزترش، ارزیابی مقام‌های پنتاگون نشان می‌دهد  که داعش در ماه دسامبر سال گذشته ۹ حمله را برنامه‌ریزی می‌کرد در حالی که شمار برنامه‌ریزی‌ها برای حملات در ماه فبروری امسال به ۱۵ رسید.

در یکی از این اسناد محرمانه که نشان وزارت دفاع و چندین نهاد امنیتی دیگر در آن وجود دارد، آمده: «داعش در حال توسعه یک مدل کم‌مصرف برای عملیات‌های بیرونی است که بر منابع بیرون از افغانستان متکی است».

مقام‌های امریکایی از اظهار نظر در مورد اسناد فاش‌شده پنتاگون خودداری کرده‌اند.

اما؛ آدرین واتسن، سخنگوی شورای امنیت ملی این کشور در بیانیه‌ای گفته که ایالات متحده «توانایی حذف تروریست‌ها را بدون حضور دایمی نیروهای نظامی در ساحه دارد».

 

 

مجاهد: گزارش پنتاگون جعلی و پروپاگندا است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد