مجاهدین-در-مقام-های-دولتی-گماشته-شوند

دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور میگوید که پس از پیروزی، مجاهدین نتوانستند به خواست مردم رسیدگی نماید، اما در حال حاضر باید از توانایی های مجاهدین در سطوح مختلف دولت استفاده شود.

به گزارش افغان نیوز:  رییس اجراییه کشور در بیست و پنجمین سالیاد پیروزی مجاهدین که با حضور رهبران سیاسی، سران مجاهدین، شخصیت‌های فرهنگی و صدها تن دیگر در ولایت پنجشیر برگزار شده بود، اشتراک کرد.

دکتور عبدالله عبدالله با اتحاف دعا به روح شهدای گمنام و نامدار افغانستان گفت که این پیروزی نتیجهٔ قربانی‌ها و جان‌فشانی‌های ملت قهرمان افغانستان بود که افتخارش متعلق به همه‌ اقوام و مذاهب کشور می‌باشد.

او افزود: عوامل داخلی، تحولات جهانی، بی‌تفاوتی دنیا در قبال دشمن مشترک و خودخواهی‌های برخی‌ها باعث گردید که توقع ملت افغانستان از جهاد برآورده نشود و مشکلات همچنان ادامه پیدا کند.

رییس اجراییه کشور با انتقاد از قضاوت ناعادلانه و مغرضانهٔ منتقدان درباره مجاهدین گفت که یکی از دلایل چالش‌های فعلی، عدم استفاده از نیروی موثر مجاهدین در سطوح مختلف دولت است.

از سوی دیگر، دکتور عبدالله عبدالله به خطر تروریزم بین‌المللی پرداخته و اظهار داشت: کشورهایي که فکر می‌کردند گروه‌های تروریستی به نفع‌شان کار می‌کنند، پیامد و نتیجهٔ منفی‌اش را دیده‌اند؛ اما متاسفانه از آن درس عبرت نگرفتند.

رییس اجراییه کشور درباره پدیدهٔ تروریزم اظهار داشت که احمد شاه مسعود قهرمان ملی کشور پیش‌بینی کرده بود که اگر دنیا افغانستان را در امر مبارزه با تروریزم کمک نکند؛ اين پديده شوم روزی دامن‌گیر خودشان خواهد شد. طبق پيش بيني قهرمان ملي، امروز تروریزم در هر گوشهٔ جهان دست به جنایت می‌زند.

او برای صلح پایدار و مبارزه جدی با تروریزم خواستار اجماع ملی، منطقه‌يی و جهانی شد.

دکتور عبدالله عبدالله با تاکید بر وحدت ملی گفت که امروز افغانستان در یک آزمون بزرگ قرار دارد که برای بیرون رفت از آن، باید همگان در یک سنگر و صف واحد در برابر تروریزم ایستاد شوند تا دشمن از تفرقه و اختلاف درونی ما سود نبرد.

به گفته وي، عامل پیروزی مجاهدین در برابر قشون سرخ شوروی سابق اتحاد و دلیل ضعیف شدن امروز ما نیز اختلاف‌های سلیقه‌یی می‌باشد. بنابراین باید برای تامین منافع ملی و مصالح علیای کشور یک صدا باشیم؛ زیرا این دشمن به هیچ‌کس رحم نمی‌کند.

مجاهدین در مقام های دولتی گماشته شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد