مجاهدین-قربانی-توطئه-های-سیاسی-شدند

عبدالهادی ارغندوال، رهبر پیشین حزب اسلامی افغانستان می گوید که اکنون درکشور توطئه های سیاسی جریان دارد و مجاهدین نیز قربانی این توطئه ها شدند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالهادی ارغندوال، رهبر سابق حزب اسلامی افغانستان امروز دوشنبه( ۱۰ - ثور) در کابل، طی گرامیداشت از هشتم ثور گفت:" توطئه های سیاسی در پی تجزیه افغانستان اند و مجاهدین نیز قربانی چنین توطئه ها شدند."

وی افرود، کودتای کمونیستی، با وحشت و دهشت سر آغاز قتل عام مردم افغانستان بود و تا اکنون جریان دارد.

آقای ارغندوال علاوه نمود، کودتای ۷ ثور، زمینه را برای اشغال کامل شوروی در کشور مساعد ساخت. او گفت، امروز کشورهای جهان مجبور هستند که از مردم این کشور حمایت نمایند.

ارغندوال می گوید که حلقه های در داخل کشور هستند که در پی حفظ قدرت نا مشروع و حاکمیت ملوک و الطوایفی می باشند.

وی تصریح نمود، دولتمردان و حاکمان امروزی صلح کامل را در افغانستان نمی خواهند بلکه تلاش دارند صلح نسبی را بر قرار نمایند. زیرا منافع باداران شان را نسبت به منافع ملی و حفظ ارزش ها و کرامت انسانی ترجیح می دهند.

ارغندوال خاطرنشان ساخت، امکانات و داشته های کشور، امروز از سوی حاکمان و دولتمردان برای مردم و جوانان این کشور ابلاغ نمی شود بلکه در مطبوعات آمریکا و سایر کشورهای اروپایی به نشر می رسد.

همچنان آقای ارغندوال تاکید دارد که در انتخابات پیش رو اگر به مردم و مجاهدین سهم درست داده نشود، انتظار انتخابات آزاد، عادلانه  و عاری از تقلب را نداشته باشیم.

او همچنان اضافه نمود، نا امنی در سراسر کشور خصوصا در مراکز ثبت نام رای دهندگان وجود دارد و بی باوری مردم نسبت به انتخابات دلایل اصلی عدم شرکت مردم در پروسه ثبت نام می باشد.

این درحالی است که شمارزیادی از مردم از جنگ و بی کفایتی نیروهای امنیتی و حکومت در سراسر کشور شاکی بوده، اظهار میدارند که اگر وضعیت چنین ادامه یابد مردم نسبت به انتخابات بی باور بوده و برگزاری انتخابات به بحران کشانده خواهد شد.

مجاهدین قربانی توطئه های سیاسی شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد