مجاهدین-نامزد-مستقل-در-انتخابات-ریاست-جمهوری-خواهند-داشت

رییس اجراییه حکومت در بیست‌و ششمین سالیاد پیروزی مجاهدین در ولایت پنجشیر گفت که سلسلهٔ جهاد و مقاومت، نامزد مستقل‌اش را در انتخابات آیندهٔ ریاست جمهوری معرفی می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: دوکتور عبدالله عبدالله، رییس اجراییه کشور که روز (شنبه، ۸ ثور) با حضور صدها تن در مراسم گرامی‌داشت از پیروزی مجاهدین در ولایت پنجشیر سخن می‌زد، تصریح کرد که این سنت (انتخابات) به عنوان ثمرهٔ جهاد و مقاومت با وحدت و همدلی ادامه می‌یابد.

در ادامه، رییس اجراییه کشور گفت که شاید برخی‌ها برای احراز پست معاونیت تلاش کنند؛ ولی این اقدام هرگز بر اراده و تصمیم مردم ما تاثیرگذار نخواهد بود. مردم متحدانه، با عزت و اقتدار برای معرفی نامزد انتخابات ریاست جمهوری مسیرشان را انتخابات می‌کنند.

عبدالله اضافه نمود که تشویش مردم درباره سرنوشت انتخابات به جاست، چون در گذشته کارهایي صورت گرفت که اصلا قابل تصور نبود؛ اما امروز موفقیت انتخابات برای حفظ دستاوردها و تحقق آرمان شهدا لازم است.

وی گفت که آمر صاحب شهید، قهرمان ملی کشور راه حل را در انتخابات می‌دید که زن و مرد افغانستان حق رأی داشته باشد. اکنون، ما در تحقق این آرمان در کنار مردم افغانستان می‌ایستیم.

رییس اجراییه کشور از مردم خواست که با گرفتن شناسنامه، ثبت‌نام در مراکز رأی‌دهی و سهم‌گیری فعال این پروسه را به موفقیت برسانند. چون، تنها بحث انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی‌ها نیست بلکه انتخابات آیندهٔ ریاست جمهوری را در پیش داریم.

آقای عبدالله بیان داشت که در زمان جهاد میان تمام مردم افغانستان یک حس تعلق وجود داشت که آن ارزش جهاد، ایمان، دفاع از ناموس و خاک بود. به این دلیل روزی پُر افتخاری را در تاریخ ثبت کرده است.

رییس اجراییه کشور از قهرمان ملی به حیث فاتح جنگ سرد یاد کرد و گفت که آمر صاحب شهید همیشه به اشتباه‌ها توجه می‌کرد نه دستاوردها. چون، ایشان خود را در برابر مردم و خدا مسوول می‌دانست و بارها یاد می‌کرد که ما برای مردم چیزی انجام نداده‌ایم. به این رهبری، قهرمانی، شهامت و خداشناسی می‌گویند.

وی افزود که نقش مجاهدین در تامین امنیت نادیده گرفته شد و دشمنان از این فرصت استفاده کردند تا امروز یک تهدید بزرگ برای همه باشند.

وی از همه خواست که با وحدت در میان مردم و در صفوف مجاهدین جواب دشمن را بدهند.

دوکتور عبدالله عبدالله گفت، کسانی‌که از طریق ایجاد تفرقه و نفاق در میان مردم اهداف‌شان را دنبال می‌کنند، هرگز به هدف نمی‌رسند و خیر نمی‌بینند. در عوض بدنام‌تر می‌شوند.

همچنان، رییس اجراییه کشور از نقش برجستهٔ زنان در شرایط دشوار جهاد و مقاومت برای دست‌یافتن به این پیروزی بزرگ قدردانی کرد.

این برنامه، با حضور شخصیت‌های بزرگ سیاسی، جهادی، نماینده‌گان شورای ملی، متنفذان ولایت‌های مختلف کشور و صدها تن دیگر در ولایت پنجشیر برگزار گردید.

مجاهدین نامزد مستقل در انتخابات ریاست جمهوری خواهند داشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد