مجلس-سنا-اقدام-ضد-پاکستانی-جنرال-رازق-را-ستود

شماری از اعضای مجلس سنا اقدام جنرال رازق علیه نیروهای پاکستانی که به خاک افغانستان وارد شده بودند را قابل قدر دانسته و حکومت را به سهل انگاری متهم میکنند.

به گزارش افغان نیوز: روز جمعه گذشته شماری از پاکستانی ها به هدف سرشماری نامشخص به خاک افغانستان وارد شده بودند و به هشدار های پولیس سرحدی کشور نیز توجه نکردند.

این امر باعث شد که درگیری میان دوطرف آغاز شود و یازده ساعت به درازا بکشد.

در این درگیری ها شمار تلفات پاکستانی ها نسبت به افغانستان بیشتر بود و دولت پاکستان در این قبال به آمریکا شکایت کرده است.

جنرال رازق فرمانده پولیس قندهار که یک شخصیت ضد پاکستانی محسوب میشود اقدام جدی را علیه نیروهای پاکستانی که به خاک کشورمان آمده بودند روی دست گرفت.

اعضای مجلس سنا این اقدام آقای رازق را ستودنی خوانده و میگوید که باید دولت با جدیت بیشتر این مسئله را دنبال نماید.

 مجلس سنای افغانستان میگوید باید دولت افغانستان از تجاوزات پاکستان به خاک کشور، به سازمان ملل و آمریکا شکایت نماید.

فضل‌هادی مسلم‌یار، رییس مجلس سنا که در نشست امروز یک شنبه (۱۷ ثور) این مجلس صحبت می کرد، گفت: "حکومت افغانستان باید از طریق دیپلماسی تجاوز نظامیان پاکستانی در ولسوالی سپین بولدک قندهار را جداً پیگیری کرده و به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کند".

آقای مسلمیار از وزارت خارجه کشور می خواهد که در این راستا اقدامات جدی دیپلماتیک را در پیش گیرد.

عبدالباقی بریال یک عضو سنا گفت: "تجاوز بی شرمانه ملیشه‌های پاکستانی در سپین بولدک را محکوم می کنیم و دفاع نیروهای سرحدی کشور را عقلانه می دانیم و از امریکا می خواهیم که برای جلوگیری از تجاوزات پاکستان با افغانستان همکاری بیشتر کند".

 

مجلس سنا اقدام ضد پاکستانی جنرال رازق را ستود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد