مجلس-نمایندگان-به-دلیل-مداخله-دولت-کارایی-اش-را-از-دست-داده-است

شماری از اعضای مجلس نمایندگان میگویند که مداخله دولت در امور داخلی مجلس و مصروفیت های شخصی نمایندگان، کارایی و موثریت شورای ملی را از بین برده است.

به گزارش افغان خبر: با وجود اینکه افغانستان در وضعیت بد امنیتی و اقتصادی قرار دارد، اما امروز شنبه (17میزان) جلسه عمومی مجلس نمایندگان به دلیل نبود آجندا برگزار نشد.

شماری از اعضای مجلس با انتقاد از کارکرد این ولسی جرگه میگوید که، مداخلات دولت در امور داخلی و مصروفیت های شخصی  اعضای آن، کارایی مجلس را از بین برده است.

عبدالرحیم ایوبی یک عضو متنقد مجلس بیان میکند که سران حکومت و معاونان آن به شمول اعضای کابینه، در داخل مجلس گروه های پارلمانی دارد، از طریق این گروپ ها در امور داخلی مجلس اعمال نفوذ میکند.

وی افزود:"رئیس جمهور، معاونان رئیس جمهور، رئیس اجرائیه و معاونان آن در امور دولت مداخله میکند.

آقای ایوبی همچنان در شرایط فعلی کشور عدم برگزار شدن جلسه عمومی را آخرین حد بیکفایی اعضا و هیأت اداری مجلس میداند و میگوید که این کار خجالت آور است.

او با اشاره به ناامنی های ولایات قندوز، هلمند و بغلان تصریح میکند که باید مجلس نمایندگان به این امور رسیدگی کند و حکومت را مجبور سازد تا ناامنی ها را کاهش دهد.

رمضان بشر دوست عضو دیگر مجلس گفت:"مجلس نمایندگان هیچ گاهی برای حل مشکلات ملت جلسه برگزار نمی کند، اکثریت نمایندگان آجندای شخصی مانند مقرری، امتیاز گیری و تبدیلی(کارمندان دولت) را دارند، تعدادی هم شرکت و انجیو دارند و هیچ علاقه ای برای کار در مجلس ندارند".

آقای بشردوست با اشاره به این مساله که اکثریت نمایندگان برای کشور مشکل زا هستند و جنگ را در کشور به راه انداخته اند، تاکید ورزید که این کارهای نمایندگان از نظر اخلاقی نیز مشروعیت مجلس را زیر سوال می برند.

 دومین بار اکثریت مناطق این شهر را در کنترل خود در آورده اند. پس از آن نیروهای امنیتی عملیات پاکسازی این شهر را راه اندازی کردند که به گفته نمایندگان قندوز این عملیات ها نتیجه نداده و جنگ هنوز هم در داخل این شهر ادامه دارد.

مجلس نمایندگان امروز به دلیل نبود آجندا جلسه عمومی برگزار نکرد و قرار شد اعضای آن در کمیسیون ها مصروف کار باشند.

 

 

مجلس نمایندگان به دلیل مداخله دولت کارایی اش را از دست داده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد