مجلس-نمایندگان-طرحی-را-برای-صلح-پیشنهاد-میکند

مجلس نمایندگان قرار است طرحی را برای تامین صلح در کشور تهیه کرده و برای عملی شدن، آن را به شورای عالی صلح و دولت افغانستان پیشنهاد نماید.

به گزارش افغان نیوز: این طرح شامل نظریات اعضای مجلس نمایندگان، اعضای کاروان صلح هلمند و کارشناسان کشور  باشد.

شکیبا هاشمی، عضو کمیسیون امنیت داخلی مجلس گفت که یک طرح صلح را آماده کردهایم، اما برای غنامندی بیشتر نظریات کاروان صلح هلمندی نیز در آن گنجانیده خواهد شد.

در مجلس عمومی؛ عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان در این مورد گفت این طرح پس از تصویب، منحیث جمع بندی نظریات نمایندگان به شورای عالی صلح پیشنهاد خواهد شد.

وی به کمیسیون‌های مجلس دستور داد، تا در ده روز آینده پیشنهادات شان را در مورد چگونگی تامین صلح  ثبات در کشور با کمیسیون امنیت داخلی این مجلس شریک کنند.

آقای ابراهیمی گفت که پس از آن کمیسیون امنیت داخلی جمع بندی نظریات کمیسیون‌ها را به نشست عمومی پیشنهاد کند. این درحالی است که قبلا نیز برخی از نمایندگان مجلس چنین طرحی را پیشنهاد کرده بودند.

این در حالی است برای تامین صلح در افغانستان تلاش های چند جانبه جریان دارد، شماری از کشور های منطقه و جهان نیز در نشست های دیپلوماتیک شان بر تامین صلح در افغانستان تاکید دارند.

اما گروه طالبان و سایر گروه های مخالف مسلح فعال در افغانستان بار ها خواست دولت افغانستان مبنی بر مذاکره و صلح را رد کرده اند

مجلس نمایندگان طرحی را برای صلح پیشنهاد میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد