مجمع-علما-و-متنفذین-تشیع-افغانستان-از-طالبان-اعلام-حمایت-کرد

مجمع علما و متنفذین تشیع افغانستان بخاطری همبستگی ملی، حمایت شان را از امارت اسلامی طالبان اعلام کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ سید حسن فاضل‌زاده، رئیس عمومی مجمع علما و متنفذین تشیع افغانستان، امروز یکشنبه(5، جدی) طی همایشی در کابل، گفت که تقسیمات قومی بدترین بذری است که جامعه را به تباهی می‌کشاند.

وی افزود که امارت اسلامی باید فاصله میان دولت و ملت را تقویت بخشد تا اعتماد سازی بیشتر صورت گیرد.

عباس احسانی عضو مجمع علما و متنفذین تشیع افغانستان نیز در این همایش گفت که امارت اسلامی باید روی حکومت همه شمول توجه کند، زیرا سیاست قومی و تبعیض‌آمیز نتیجه بخش نیست و تنها راه نجات کشور و حدت و همدلی است.

آقای احسانی افزود که اکنون بی‌اعتمادی و بحران جدی وجود دارد، باید ملت سازی شود تا اعتماد میان ملت و دولت ایجاد گردد. از سوی هم، تحریم های سیاسی و اقتصادی بر افغانستان وضع شده است. در واقع امریکا جنگ اقتصادی را با افغانستان آغاز کرده است.

او تاکید که بن‌بست در افغانستان وجود دارد، زیرا دین و مذهب ابزار قرار گرفته است و ملت هم در اسارت. مسوولان امارت اسلامی باید روی ملت سازی و دولت سازی همه شمول کار کنند.

در همین حال، شیر محمد عباس استانکزی، معین سیاسی وزارت خارجه طالبان گفت: «هر کشوری که به چشم بد به افغانستان نگاه کند با سرنوشت امریکا مواجه خواهد شد. امریکا در خواست تمدید حضور را کرده بود اما امارت اسلامی قبول نکرد.» 

آقای استانکزی اظهارداشت که مشکلات در کشور وجود دارد اما این مشکلات به زودی حل نمی‌شود زیرا 40 سال نیروهای امارت جنگیده تا افغانستان را از اشغال آزاد سازد. 

وی افزود؛ منافع ملی برای امارت اسلامی محترم است و با هیچ کشوری معامله نخواهد کرد. بنابراین، ما تلاش می‌کنیم روابط خود را با جهان داشته باشیم تا مشکلات اقتصادی حل گردد، چون به تنهایی ناممکن است.

در همین حال، عطاالله صادق شاه غاصی، عضو هیئت رهبری امارت اسلامی و رئیس جبهه استقلال گفت، امریکا نباید در امور داخلی افغانستان مداخله کند؛ زیرا پس از این خود افغان ها تصمیم خواهند گرفت.

این در حالی است که شورای علمای شیعه افغانستان همواره روی تشکیل حکومت همه شمول تاکید کرده و از امارت اسلامی خواسته که حکومت همه شمول و فراگیر تشکیل دهد.

مجمع علما و متنفذین تشیع افغانستان از طالبان اعلام حمایت کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد