مجمع-ملی-افغانستان-به-گروه-طالبان-هشدار-داد

مجمع ملی افغانستان هشدار داد که اگر جنگجویان گروه طالبان از کشتار و خونریزی دست برندارند، مردم افغانستان بعداز تحقق پروسه صلح نیز علیه آنان ایستادگی خواهند کرد.

به گزارش افغان نیوز: شماری از فعالان مدنی زیر نام "مجمع ملی افغانستان" امروز یکشنبه( ۲۷، اسد) کنفرانس مطبوعاتی را تحت عنوان صلح،  انتخابات و صدمین سالگرد استقلال افغانستان برگزاری نمودند.

سید مصطفی سعیدی استاد دانشگاه در این مراسم ضمن تاکید بر اولویت دادن صلح از سوی حکومت گفت که امروز مردم افغانستان بیش از هر چیزی به صلح نیاز دارند؛ زیرا روزانه ده ها تن به دلیل نبود صلح قربانی می شوند.

آقای سعیدی اظهار داشت که ۴۰ روز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، اما در چنین وضعیتی که اکنون به سر می بریم، صدای انفجار و انتحار خواب راحت را از مردم گرفته است. بنابراین تلاش های برای برگزاری انتخابات سراسری بی فایده خواهد بود.

این استاد دانشگاه افزود که از مسجد و مکتب گرفته تا صالون های عروسی و ده ها اماکن عمومی و محل تجمع مردمی زیر تهدید امنیتی قرار دارند؛ آیا امکان برگزاری انتخابات در چنین وضعیت عاقلانه است؟ به یقین که نیست و مردم آن را حمایت نخواهند کرد.

مصطفی سعیدی علاوه نمود که اگر مروری به صد سال گذشته افغانستان داشته باشیم، به خوبی دیده می شود که روز به روز عقب گرد داشته ایم و حتی صد سال قبل به مراتب بهتر از امروز از روز استقلال افغانستان که سواستفاده های سیاسی شده است، تجلیل صورت می گرفت.

وی همچنان خاطر نشان ساخت که بودجه ۴۰۰ میلیون افغانی برای برگزاری جشن استقلال توسط افراد مشخصی حیف و میل می شود تا به نفع شان کمپاین انتخاباتی را راه اندازی نمایند.

آقای سعیدی می گوید که پرچوی های برق، رهایی سازی مجرمان از زندان و بسیار از موادی که خلاف قوانین کشوری است به بهانه روز استقلال افغانستان و به منظور کمپاین های انتخاباتی صورت می گیرد. بنابراین همه این ها خدمت برای مردم نه بلکه استفاده های سو و منافع فردی می باشد.

از سوی هم، سید عبدالله هاشمی؛ ریس مجمع ملی افغانستان بر کوتاهی ودروغ گویی های ریس جمهور غنی اشاره  نموده، گفت که مسوولان باید دست از دروغ و وعده های ناممکن بردارند و مردم را بیش از این فریب ندهند.

آقای هاشمی اضافه نمود که در افغانستان فرهنگ استعفا وجود ندارد، بنابراین هر حادثه و خیانتی که می شود، هیج کس مسوولیت نگرفته و خود را مجرم نمی داند.

رییس مجمع ملی افغانستان می گوید؛ حلقاتی در درون نظام شده اند که برای تخریب و ویرانی کار می کنند. وی با این که نامی از کس نمی برد اما گمان می رود که حکومت برحال عامل تمامی قضایای روز باشد.

در همین حال، محمد اکمل بقا عضو مجمع ملی افغانستان هشدار می دهد که طالبان باید دست از خشونت و کشتار مردم بی گناه بردارند، در غیر آن مردم بعد از صلح آنان با حکومت نیز علیه آنان ایستادگی خواهند کرد.

آقای بقا تاکید داشت که امریکا نمی خواهد در افغانستان صلح سراسری حاکم شود وگرنه مذاکرات ۸ ماهه صلح به این گونه با ناکامی مواجه نمی شد و تابحال به یک نتیجه نهایی دست می یافتند.

این درحالی است که سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر مدعی است که تا کنون زمان دقیق امضای تفاهمنامه صلح با هیات امریکایی مشخص نشده است؛ زیرا دوطرف هنوز روی برخی مسائل جزئی اختلاف دارند.

مجمع ملی افغانستان به گروه طالبان هشدار داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد