محافظ-ویژه-مارشال-دوستم-کشته-شد

گل حسن یک تن از فرماندهان و محافظان خاص مارشال عبدالرشید دوستم در حکومت پیشین، در ولایت سمنگان ترور شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ گل حسن ۳۰ ساله، از محافظان ویژه مارشال عبدالرشید دوستم، رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان و معاون اول رئیس‌جمهوری در دولت پیشین، روز جمعه( ۲۶، حمل) در شهر ایبک، مرکز ولایت سمنگان در شمال افغانستان کشته شد.

ژنرال عبدالستار قاسمی، فرمانده نیروهای محافظ مارشال دوستم، در مصاحبه با ایندیپندنت فارسی، کشته شدن گل حسن را تایید کرده و گفته که او در پی فروپاشی دولت پیشین، به ایران رفته بود و اخیرا با اعتماد به فرمان عفو عمومی رهبر طالبان، به افغانستان برگشت. 

وی می‌گوید: گل حسن از محافظان ویژه مارشال دوستم بود که در نبردهای سنگین علیه طالبان در سال‌های اخیر، در کنار او حضور داشت. 

شیرحسن، برادر کوچک گل حسن، هم در ماه ژوییه و در جریان نبرد نیروهای تحت امر مارشال دوستم با طالبان در ولایت جوزجان کشته شده بود. با مرگ گل حسن، خانواده او بی‌سرپرست مانده است.

عبدالستار قاسمی گفت: «همه محافظان و فرماندهان نظامی وابسته به مارشال دوستم در پی فروپاشی دولت پیشین، به کشورهای منطقه پناه بردند.» 

قاسمی می‌افزاید که دلیل بازگشت گل حسن به سمنگان هنوز مشخص نیست و ممکن است فرماندهان طالبان او را با وعده اطمینان به عفو عمومی اغفال کرده باشند.

محافظ ویژه مارشال دوستم کشته شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد