محب-امیدواریم-نقش-مثبت-ایران-در-افغانستان-ادامه‌یابد

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان می گوید که امیدواریم کشور ایران به نقش مثبت و سازنده‌اش در افغانستان ادامه دهد.

به گزارش افغان نیوز: دفتر شورای امنیت ملی افغانستان با نشر اعلامیه گفته است که حمدالله محب شام روز گذشته(‌شنبه، ۱۴جدی) با بهادر امینیان، سفیر ایران در کابل دیدار و از بابت مسکن‌دادن به مهاجرین افغانستان و مهیا‌ کردن شرایط زندگی برای آنان قدردانی کرد.

محب در این دیدار افزوده است که "دولت افغانستان به مردم، همسایگان و متحدین خویش اطمینان می‌دهد که از خاک افغانستان علیه هیچ کشور بیرونی استفاده نمی‌گردد و امید دارد که ایران به نقش مثبت و سازنده در افغانستان ادامه دهد."

مشاور امنیت ملی تأکید کرده که افغانستان توقع دارد تا بحث‌های پیش‌آمده بین ایران و ایالات متحده آمریکا از طریق گفتگو و مذاکره حل گردد.

سفیر ایران نیز در این دیدار تاکید کرده که کشورش از نیت نیک افغانستان مطمین است.

این در حالی است که پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده قدس سپاه پاسداران ایران توسط امریکا در عراق، اوضاع در افغانستان و منطقه دگرگون است. افغانستان بارها تاکید کرده که اجازه استفاده از خاکش علیه همسایه ها را نخواهد داد.

رییس جمهور ترامپ در واکنش به اظهارات تهدید آمیز رهبر ایران مبنی به قتل قاسم سلیمانی اعلام نموده که هرگونه حمله از سوی ایران بر شهروندان یا منافع امریکا، باعث خواهد شد تا بیش از ۵۰ نقطه در داخل ایران هدف قرار گیرد.

محب: امیدواریم نقش مثبت ایران در افغانستان ادامه‌یابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد