محب-به-طالبان-آماده-جنگ-هستیم

مشاور شورای امنیت ملی می‌گوید که امارت طالبان را هیچ کسی در منطقه نمی‌پذیرد، ما حاضر به جنگ و دفاع مقدس از کشور هستیم.

به گزارش افغان نیوز: حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی کشور، روز شنبه(۱۸، دلو) در یک نشست خبری گفت که طالبان قدرت می‌خواهند و برای بدست آوردن آن، حاضر اند افغانستان را ویران کنند.

وی افزود که طالبان میز گفت‌وگوهای صلح را ترک کرده‌اند و به همین دلیل، نیروهای دفاعی و امنیتی، حاضر به جنگ به آن‌ها و دفاع از مردم افغانستان هستند.

محب‌ ابراز امیدواری کرد که در افغانستان صلح سراسری برقرار شود، اما گفت: «هر کسی که به فکر سقوط دادن نظام باشد، به هیچ صورت به خواسته‌اش نخواهد رسید. به آن‌ها اجازه نمی‌دهیم که نظام را از بین برده و اهداف شوم باداران‌شان را در این جا پیاده کنند.»

آقای محب، گفت که سفرهای اخیر هیئت طالبان به کشورهای منطقه، نشان داد که هیچ کشوری از برپایی نظام امارتی در افغانستان حمایت نمی‌کند.

از سویی هم، مسعود اندرابی، وزیر داخله، در این نشست خبری گفت که طالبان توانایی سقوط دادن شهرها و مراکز شهرها را ندارند.

وزیر داخله افزود: «طالبان همین حالا در کندهار جنگ را شروع کردند؛ اما هیچ سربازی ندارند و از دیگر ولایت‌ها نفر طلب کرده‌اند. نیروهای دفاعی و امنیتی تلفات زیادی به آن ها وارد کرده‌اند.»

آقای اندرابی، تاکید کرد که اگر طالبان صلح نکنند، نیروهای امنیتی و دفاعی نیز برای سرکوب آن‌ها آمادگی کامل دارند.

این درحالی است که با توجه به تصمیم بایدن، جنگجویان گروه طالبان نیز تصمیم دارند به تعطیلات زمستانی شان پایان داده و دوباره در خط مقدم جنگ حضور یابند. بگیرند.

محب به طالبان: آماده جنگ هستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد