محب-به-طالبان-و-حامیان-خارجی-آن-گروه-هشدار-داد

مشاور امنیت ملی افغانستان خطاب به طالبان و حامیان خارجی آن گروه گفت که با ما در روند صلح یکجا شوید، در غیر آن به جنگ علیه تان ادامه خواهیم داد.

به گزارش افغان نیوز: حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان روز دوشنبه، 30 سپتمبر (8، میزان) در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: "از همینجا به طالبان و حامیان خارجی آنها پیامی از مردم افغانستان دارم که با ما در روند صلح یکجا شوید ورنه ما به جنگ علیه تان ادامه خواهیم داد. زیرا این جنگی است که ما به آن فایق آمده می توانیم."

آقای محب در این سخنرانی صلح را "هدف مشترک" و تروریستان را "دشمن مشترک" افغانستان و جامعۀ جهانی عنوان کرد و گفت که افغان‌ها به توانایی خود برای آوردن صلح باور دارند و گام بعدی در پیوند به صلح از سوی خود افغان‌ها برداشته خواهد شد.

وی گفت که مردم افغانستان در انتخابات ریاست جمهوری، تنها به رییس جمهور نه بلکه به دموکراسی، قانون اساسی، آزادی، حاکمیت ملی، رفاه، صلح و جمهوری اسلامی رای دادند.

محب یکبار دیگر موفقیت قوای امنیتی و دفاعی افغانستان را در تامین امنیت انتخابات برجسته کرد و از آنان تمجید و توصیف کرد.

حمدالله محب با اشاره به خشکسالی در افغانستان و متضرر شدن حاصلات زراعتی در این کشور گفت که ما این بحث‌های مهم را در کنفرانس آینده تغییرات اقلیمی که در ماه دسمبر در کشور چیلی برگزار می‌گردد، ادامه خواهیم داد.

ایالات متحده در جریان حدود ۱۰ ماه، ۹ دور گفت‌وگو‌های صلح را با طالبان در قطر انجام داد و سرانجام زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان اعلام کرد که در "اصول به یک موافقتنامه با طالبان دست یافتند."

اما چند روز بعد، دونالد ترمپ، رئیس جمهوری ایالات متحده به دنبال حملۀ پنجم سپتمبر طالبان در منطقۀ شش درک کابل، در حساب توییتر خود نوشت که "ملاقات سری با رهبران طالبان و محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در کمپ دیوید را لغو کرد."

این درحالی است که گروه طالبان حکومت افغانستان را دست نشاندۀ ایالات متحده می‌داند و از مذاکرۀ مستقیم با مقام‌های افغان خودداری کرده است.

محب به طالبان و حامیان خارجی آن گروه هشدار داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد