محب-حکومت-موقت-برنامه-کشورهای-خارجی-است

مشاور امنیت ملی رییس‌ جمهوری می‌گوید که حکومت موقت برنامه کشورهای خارجی است و مردم افغانستان اهمیت دموکراسی را دانسته و نیازی به برنامه خارجی ندارند.

به گزارش افغان نیوز: حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رییس‌ جمهوری امروز (شنبه، ۱۱ دلو) در توییترش نوشت که «دولت موقت به‌معنای یک فرصت دایمی برای مداخله‌ خارجی است».

وی افزوده ‌است: «کسانی که با وجود مذاکرات صلح، دست ظلم بر مسلمانان بر‌نداشته‌اند، اکنون باید درک کنند که ملت ما ارزش دموکراسی و اهمیت نظام را درک می‌کنند. دیگر فرصتی برای پی‌گیری برنامه‌های خارجی وجود ندارد».

آقای محب گفته است: «اگر طالبان به اساس مشروعیت دینی و اساسی مردمی و داخلی تصمیم می‌گرفتند، گفت‌وگوهای صلح را بر اساس تحکیم آتش‌بس ادامه می‌دادند.»

عباس ستانکزی، معاون هیئت گفت‌وگوکننده‌ی طالبان که اخیرا در راس هیئتی به مسکو رفته است، روز گذشته در یک نشست خبری، گفت که حکومت فعلی به رهبری محمداشرف غنی، مانع اصلی برای برقرای  صلح در افغانستان است.

وی گفت که اگر اشرف غنی امروز کنار برود و به تشکیل حکومت تازه توافق کند، صلح در افغانستان خواهد آمد.

در همین حال، ارگ ریاست جمهوری نیز در این باره گفته‌است که خواست ملا عباس استانکزی خواست دشمنان افغانستان و استخبارات کشورهای خارجی است.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور شامگاه جمعه (۱۰، دلو) در نشست مجازی انستیتوت اطلاعاتی آسپن، یک بار دیگر علیه خواست‌ تشکیل حکومت موقت واکنش نشان داد و گفت که کابل را حکومت‌های موقت ویران کرد.

اظهارات در مورد حکومت موقت در حالی رد و بدل می‌شود که مذاکرات صلح در قطر با بن‌بست مواجه شده‌است.

محب: حکومت موقت برنامه کشورهای خارجی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد