محب-طالبان-هنوز-هم-ادعای-امارت-دارند

مشاور امنیت ملی کشور می گوید که طالبان هنوز هم ادعای امارت دارند و حاضر نیستند با دولت افغانستان بصورت مستقیم گفتگو کنند.

به گزارش افغان نیوز: حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور که روز دوشنبه( ۷، اسد) به ولایت بغلان رفته بود، گفت که طالبان هنوز هم ادعای برقراری امارت را در افغانستان دارند.

آقای محب تأکید کرد که گام‌های نخستین برای گفت وگوها برداشته شده‌ اند و قرار است که به‌زودی یک هیئت همه‌شمول برای گفت وگو با طالبان ایجاد شود.

وی در این باره افزود: پروسۀ صلح شاید دشواری‌هایی زیادی داشته باشد؛ زیرا یک پروسۀ طولانی است و ما هنوز در اوایل این پروسه قرار داریم. طوری‌که شما می‌دانید، طالبان آماده‌گی این را ندارند که صحبت‌های مستقیم با دولت افغانستان داشته باشند. زیرا هنوز هم ادعای امارت را دارند.

مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور می‌گوید که حفظ دست‌آوردهای افغانستان بخش مهم این گفت‌وگوها خواهند بود و هیئتی را که تشکیل خواهیم داد، متشکل از همه جامعۀ افغانستان خواهد بود؛ هم دولت در آن شامل باشد و هم جامعۀ مدنی و ما در نظر داریم که از رسانه‌ها نیز در این هیئت شامل باشد؛ چون افغانستان نوین، نمانیده‌گی از همه اقشار می‌کند.

این در حالی است که زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان چندین روز است که در کابل سرگرم رأی‌زنی با مقام‌های حکومت دربارۀ ایجاد هیئت گفت‌وگوکننده و چگونگی آغاز گفت‌وگوهای مستقیم حکومت افغانستان با طالبان، است.

محب: طالبان هنوز هم ادعای امارت دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد