محب-قطع-رابطه-با-پاکستان-هیچ-تأثیری-ندارد

مشاور امنیت ملی کشور می‌گوید که«قطع‌کردن رابطۀ پاکستان با ما چندان تأثیر ندارد؛ زیرا همین حالا رابطه خوب نیست.»

به گزارش افغان نیوز، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور در پیوند به گزارش‌ها دربارۀ قطع رابطۀ پاکستان با او می‌گوید که هنوز به‌طور رسمی این موضوع اطلاع داده نشده است.

وی می‌افزاید که از پاکستان توقع چنین عمل‌کرد غیردیپلماتیک نمی‌رود و اگر رسمی شود، مراجع دیپلماتیک پاسخ آن‌ را خواهند داد.

مشاور امنیت ملی می‌افزاید: «قطع‌کردن رابطۀ پاکستان با ما چندان تأثیر ندارد؛ زیرا همین حالا رابطه خوب نیست. چه کاری را می‌توان مثال آورد که رابطۀ خوب با پاکستان را ثابت کند؟ پاکستان به‌جای قطع رابطه با ما، بهتر است رابطۀ‌ خود را با گروه‌های تروریستی قطع کند.»

آقای محب که روز (شنبه، ۸ جوزا) در نشست خبری مسئولان امنیتی در کابل سخن می‌گفت، علاوه کرد که حمله بر مکتب سیدالشهدای غرب کابل، حمله بر شهر پل علم ولایت لوگر و ده‌ها حمله دیگر نشانگر رابطه خوب نیست.

محب افزود که مداخله پاکستان در امور افغانستان از هیچ کسی پنهان نیست، اما ما به دنبال آن هستیم که این مسئله را از راه همکاری دیپلماتیک حل کنیم.

این در حالی‌ست که یک مقام ارشد دولت پاکستان به رسانه‌ها از توقف تماس‌های رسمی این کشور با حمدالله محب خبر داده و گفته است اسلام‌آباد پس از این هیچ‌گونه تعامل دو جانبه با مشاور امنیت ملی افغانستان نخواهد داشت.

محب: قطع رابطه با پاکستان هیچ تأثیری ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد