محقق-از-ناچاری-در-ترکیه-ائتلاف-تشکیل-دادیم

محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرائیه کشور تصریح کرد که از فقر و ناچاری ائتلاف خود را در خارج از کشور پایه گذاری کردیم و امروز با تمام ابعاد شان تکمیل شده است.

به گزارش افغان نیوز: محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرائیه کشور، روز پنج شنبه(4، اسد) طی یک همایشی گفت که از فقر و ناچاری ائیتلاف خود را در خارج از کشور پایه گذاری کردیم و امروز این ائتلاف با تمام ابعادشان  تکمیل شد.

وی افزود؛ این ائیتلاف برای کم کردن خالی های که در درون نظام حکومت وحت ملی وجود دارد، ایجاد شده است. زیرا تمام تلاش ها و پول ها، برای از بین بردن کشور صورت گرفت.

آقای محقق تاکید داشت که نگرش ملی نپنداشتن احزاب، یک برنامه و پروژه سازمان یافته می باشد. بنابراین خوب نیست که مجاهدین را جنگ سالاران عنوان بدهند، جهان با واقعیت های جامعه ما باید کنار بیایند؛ زیرا وحدت ملی با احزاب شکل می گیرد.

محقق گفت که هیچ نوع شرایط اجتماعی برای تطبیق دموکراسی فراهم نشده است، زیرا در طول 15 سال نه نفوس شماری دقیق صورت گرفته و نه تذکره الکترونیکی توزیع گردیده است، بنابراین کسانی درحالی در پی متلاشی کردن احزاب هستند که رای مردم می سوزند. وی به حکومت هشدار داد که در برابر مردم از نیت نیک برخوردار باشد.

آقای محقق در مورد معاون اول ریاست جمهوری گفت که سفیر پیشین و نماینده سازمان ملل متحد نباید در افغانستان برگردد، بخاطر که آنها تلاش می کردند از برگشت جنرال دوستم به افغانستان جلوگیری نمایند.

قابل ذکر است که اعضای احزاب جمعیت اسلامی، جنبش ملی اسلامی، وحدت ملی، جبهه نوین ملی افغانستان، محور مردم افغانستان، نمایندۀ حامد کرزی، رییس جمهور پیشین، و چهره‌های نزدیک به آقای کرزی و شمار دیگری از چهره‌های سیاسی کشور در نشست اعلام موجودیت ائتلاف بزرگ ملی افغانستان امروز حضور داشتند.

محقق: از ناچاری در ترکیه ائتلاف تشکیل دادیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد