محقق-انسانيت-در-افغانستان-مفهوم-ندارد

رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان در جریان دیدار از شفاخانه یکصدبستر دشت برچی و نوزادان بجا مانده از حمله تروریستی، گفت که متأسفانه در كشور ما انسانيت مفهوم خود را از دست داده است.

به گزارش افغان نیوز: محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان عصر دیروز (۲۵، ثور) به شفاخانه یکصدبستر رفت و بعد از این دیدار اظهار داشت: "اين حالت كه بر زنان حامله و اطفال نوزاد رحم نمي‌شود، معنايش اين است كه متأسفانه در كشور ما انسانيت مفهوم خود را از دست داده است."

آقای محقق گفت که قتل و کشتار زنان، نوزادان و زنان باردار، تحيّر آور و موجب تأسف عميق بوده است.

وی گفت: "چندى پيش يك كليپ را در يوتيوب ديدم كه چند تا شير نر و ماده يك گاوميش ماده را خوابانده بودند و ميخواستند پاره پاره كرده بخورند ولى وقتى متوجه شدند گاوميش حامله هست، با هم دعوى كردند و او را رها كردند، گاو ميش رفت پشت كار خود؛ اما نامردهاى وطن ما تروريسم بين المللى از حيوانات هم پست تر شدند كه همنوع خود را در حالت حامله و نوزادى هم مي‌كشند."

در حمله بر شفاخانه یکصدبستر دشت برچی، ۲۴ تن به شمول نوزادان و مادران جان باخته و ۱۶ تن زخمی شدند. مسوولیت این حمله مرگبار را هیچ شخص و یا گروهی به عهده نگرفته است.

این درحالی است که رییس جمهور غنی دو شب پیش (سه‌شنبه، 23 ثور) در پی حملات خونین در ولایت‌های کال و ننگرهار به نیروهای دولتی دستور داد که از حالت دفاع فعال به حالت تهاجمی قرار بگیرند.

ساعاتی بعد از این اقدام اشرف غنی، گروه طالبان آن را مانعی در برابر صلح خواند و گفت که آقای غنی با این دستور می‌خواهد در قدرت باقی بماند.

محقق: انسانيت در افغانستان مفهوم ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد