محقق-تهداب-یک-ساختار-متعادل-گذاشته-شد

رهبر حزب اسلامی مردم افغانستان که اکنون در پاکستان به‌سر می‌برد، از گفتگوی گسترده در سطح ملی و منطقه‌ای برای تشکیل یک ساختار متعادل و همه شمول خبر داد.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد محقق، رهبر حزب اسلامی مردم افغانستان در برگه فسبوک‌اش نوشته‌ است: «مذاكرات هيات افغانى كه به‌مقصد راى‌زنى براى يافتن يك راه حل مسالمت و همه شمول در اسلام آباد دوام داشت، به پايان رسيد.»
  
وی تصریح کرده که «تهداب يك ديالوگ گسترده در سطح ملى و منطقه براى تشكيل ساختار دولتى  متعادل و همه شمول گذاشته شده است.»

محمد کریم خلیلی، رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان نیز در پیوند به تحولات اخیر، گفته است که تلاش داریم، حمایت مقامات پاکستان را برای کمک به تشکیل یک حکومت فراگیر، همه‌شمول و مبتنی بر تفاهم و عدالت در افغانستان، جلب نماییم. 

وی اظهار خوش‌بینی کرده که از چهار روز بدینسو تلاش‌ها جریان دارد و اینجانب نسبت به نتایج این دیدارها خوش‌بین هستم.

آقای خلیلی افزوده است که مسأله افغانستان راه حل نظامی ندارد و باید راه تفاهم در پیش گرفته شود؛ زیرا انحصار قدرت به نفع آینده کشور و هیچ طرفی نخواهد بود.

در همین حال، محمد اشرف غنی، رییس جمهور پیشین کشور نیز با نشر پیام ویدیویی از امارات متحده عربی خطاب به مردم افغانستان، گفت که فرار نکردم، مشوره دارم دوباره به افغانستان بیایم.

این درحالی است که ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در نخستین نشست خبری اش گفت که رهبری طالبان در تلاش ایجاد یک حکومت همه شمول است تا تمام افغان‌ها خود را در آن ببینند.

محقق: تهداب یک ساختار متعادل گذاشته شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد