محقق-جنگ-و-صلح؛-در-هر-دو-صورت-آمادگی-داریم

مشاور ارشد رئیس‌جمهور در امور امنیتی و سیاسی می‌گوید که طالبان هیچ تمایلی به صلح ندارند و ما برای جنگ و صلح آمادگی داریم.

به گزارش افغان نیوز، محمد محقق، مشاور ارشد رئیس‌جمهور در امور امنیتی و سیاسی، روز (جمعه، ۷ جوزا) در مراسم گرامی‌داشت از دهمین سال‌گرد داوود داوود، فرمانده زون ۳۰۳ پامیر در شمال کشور، گفت که شعار جنگ سر نمی‌دهد، اما حاضر است در کنار دولت و نیروهای امنیتی از مردم دفاع کند.

رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان تاکید کرد، همان طور که در گذشته گفته بودم، طالبان هیچ‌گونه تمایلی به برقراری صلح در کشور ندارند.

وی از جامعه جهانی خواست تا فریب کسانی که اکنون چهره عوض کرده و رویکرد نرم در پیش گرفته‌اند را نخورد، بلکه روی این امر تمرکر کنند که مبادا افغانستان بار دیگر به لانه امن تروریستان مبدل شود.

آقای محقق تصریح کرد که برای جنگ و صلح آمادگی دارد و اگر صلح در کشور تامین نشود و جنگ ادامه یابد، در آن صورت در کنار دولت و نیروهای امنیتی از مردم دفاع خواهد کرد.

مشاور ارشد رئیس‌جمهور در امور امنیتی و سیاسی خاطرنشان ساخت که بر خلاف توقع ما، در سال‌های اخیر وضعیت کشور به گونه دیگری به پیشرفته است، در صورت که ما بنا داشتیم تا دموکراسی را در افغانستان نهادینه کنیم و در این راستا گام برداشتیم.

این رهبر سیاسی تاکید کرد که با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، وضعیت کشور رو به وخامت می‌رود، اما دریچه رسیدن به صلح هنوز باز است.

این در حال است که پیش از این، عطامحمد نور و مارشال دوستم نیز به طالبان هشدار داده بودند که اگر این گروه صلح نکنند، در برابر آن قیام عمومی خواهند کرد.

محقق: جنگ و صلح؛ در هر دو صورت آمادگی داریم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد