محقق-حکومت-را-به-حرکت-های-تبعیض-آمیز-متهم-کرد

محمد محقق، معاون دوم ریاست اجراییه در جمع هوادارانش حکومت را به اقدامات تبعیض آمیز متهم کرد و گفت که تصفیه بی رحمانه قومی در وزارت خانه های دفاع و داخله نمونه بی عدالتی آشکار می باشد.

به گزارش افغان نیوز: محمد محقق، معاون دوم ریاست اجراییه و رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان روز گذشته در جمع هوا داران خود در ولسوالی چهارکنت ولایت بلخ سخنرانی می‌کرد بیان داشت که محاکمه وحیدی، محاکمه یک وزیر نه بلکه محاکمه ای مضحک و سیاسی هزاره ها در تاریخ معاصر کشور است.

وی حکومت را به حرکت های تبعیض آمیز متهم کرده و محاکمه عبدالرازق وحیدی وزیر پیشین مخابرات را سیاسی، گزينشى ، نمايشى و مسخره عنوان کرد گفت که به این نمایش مسخره در یک پروسه دیموکراتیک پاسخ خواهد داد.

از سوی هم محقق با اشاره به آرای 80 در صدی جامعه هزاره و تشکیل حکومت وحدت ملی حکومت را به اقدامات تبعیض آمیز متهم کرد و گفت که تصفیه بی رحمانه قومی در وزارت خانه های دفاع و داخله نمونه بی عدالتی است که حکومت اعمال می کند.

محقق با قدر دانی از مردم تصریح کرد که حضور مردم هزاره در بخش های مختلف در دوره نوين وديموكرسى تعيين كننده واثر گذار بوده و خواهد بود.

این اظهارات درحالی مطرح می شود که برای اولین بار عبدالرزاق وحیدی، وزیر پیشین کابینه افغانستان به اتهام سوء استفاده از صلاحیت وظیفوی روز دو شنبه هفته گذشته در یک محکمه اختصاصی مورد محاکمه قرار گرفت.

محقق حکومت را به حرکت های تبعیض آمیز متهم کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد