محقق-طالبان-نقش-پیشک-صوفی-را-بازی-می-کنند

معاون دوم ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی تصریح نمود: طالبان خود شان را پیشک صوفی درست کرده اند؛ زیرا از یک طرف اعلام می کنند که ما جنگ شیعه و سنی نداریم، با مردم هزاره جات دشمن نیستیم بلکه با آمریکا و داعش دشمنی داریم اما از سوی دیگر مردم بی گناه را می کشند.

به گزارش افغان نیوز: محمد محقق، معاون دوم ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی، امروز شنبه(3، قوس) در همایش وحدت در اندیشه رهبر شهید استاد مزاری گفت که اکنون طالبان خود شان را پیشک صوفی درست کرده اند. آنان همیشه به کشور های منطقه می گفتند که ما جنگ شیعه و سنی نداریم، با مردم هزاره جات دشمن نیستیم، با احزاب سیاسی دشمن نیستیم، ما با داعش، آمریکا و دولت دست نشانده اش دشمن هستیم؛ اما همه این ها برای محک زدن دنیا و کشور های منطقه بود.

وی افزود: طالبانی که ادعای دوستی با مردم و دشمنی با داعش و امریکا می کردند؛ مگر در ارزگان، مالستان و جاغوری کدام پایگاه های نظامی آمریکا و دولت وجود دارد که به طور بی رحمانه مردم را به خاک و خون کشیدید و خانواده ها را در این هوای سرد به دشت لاهور، بامیان ،غزنی و کابل سرگردان کردند.

محقق با بیان این که دیدگاه مردم نسبت به زلمی خلیل زاد گاها به دیده شک بوده گفت: زمانی که خلیل زاد در مسئله صلح وارد شد، بدبختانه تحولات تلخی در کشور ما صورت گرفت؛ به عنوان مثال مناطق مرکزی هزاره جات، مانند از ارزگان، جاغوری و مالستان تا دایکندی و کجران و همچنین تا ولسوالی سنچارک و بلخاب؛ از چهارسوی مورد حمله مسلحانه طالبان قرار گرفتند.

آقای محقق افزود:  طالبان با آغاز حملات بی رحمانه شان در پی این بودند تا سرزمین بیشتری را در اختیار داشته باشند و در نهایت امتیازات بیشتری کسب نمایند.

محقق از عملکرد حکومت وحدت ملی در مقابل جنگ چند روز قبل طالبان علیه مردم بی گناه افغانستان انتقاد کرد و گفت: نیروهای اعزامی متاسفانه تحرک لازم را نداشتند و بسیار به کندی عمل کردند و ما در این مورد اعتراض داریم.

معاون دوم ریاست اجرایی با بیان این که خطوط جاغوری ، مالستان و ارزگان در حال استحکام هست خاطر نشان کرد: ما آن آروز هایی که طالبان در آستانه مذاکرات صلح در سر می پرورانند به نا امیدی مبدل کردیم.

  آقای محقق گروه های داعش و طالبان را دو روی یک سکه توصیف نمود و گفت: چهره های سیاه و زشت آنان آشکار شدند؛ آن ها سعی می کنند از طریق مذاکرات صلح وارد قدرت شوند اما به دنیا توصیه می کنم که گول آن ها را نخورند.

وی مذاکرات صلح را  بازیچه دست بازیگران منطقه خواند و تاکید کرد: کشور های دور و نزدیک جهان و همچنین بازیگران منطقه میخواهند طالبان را در صحنه بیاورند درحالیکه ما معتقدیم که این مذاکره باید به حمایت مردم در چوکات جمهوری اسلامی و مردم سالاری باشد.

محقق  در پایان این مراسم با بیان این که افغانستان بار دیگر در آستانه تحولات سیاسی هست گفت: امروز باید روح زندگی و بیداری را در خود بدمیم و همگی به پاخیزیم و در برابر سرنوشت خودمان متحد و یک پارچه باشیم زیرا بدون وحدت به جایی نمی رسیم.

محقق: طالبان نقش پیشک صوفی را بازی می کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد