محقق-و-دوستم-حکومت-نسبت-به-فاجعه-ی-سرپل-کوتاهی-کرده-است

محمد محقق معاون رئیس اجرائیه و جنرال دوستم معاون رئیس جمهور با انتقاد های شدید از حکومت گفته اند که این فاجعه به دلیل عدم مهمات و تجهیزات جنگی صورت گرفته است.

به گزارش افغان نیوز: روز گذشته نزدیک به 50 فرد ملکی در ولسوالی میرزا ولنگ ولایت سرپل از سوی گروه داعش و طالبان کشته شدند که در میان کشته شدگان کودکان و زنان نیز شامل هستند.

آقای محقق در این مورد گفته که هرچند مردم قاطعانه دفاع کردند اما به دلیل تهاجم سه جانبه از سوی دشمن و نبود کمک از سوی دولت به شکست مواجه شدند.

به گفته ی آقای محقق بعد از حملات سنگین از سوی دشمن آمار شهدا به شمول یک نفر سرباز به 40 نفر می رسد.

آقای محقق تصریح نموده است :"صبح به  داکتر عبدالله زنگ زدم که منطقه ی استراتژیک سرپل در خطر جدی قرار دارد هرچه زود تر اقدامات صورت گیرد. آقای عبدالله کمک های زمینی و هوایی را وعده شد و شب به وزیر دفاع زنگ زدم که چه اقدامات تا بحال صورت گرفته است اما متأسفانه وزیر دفاع نه تنها از اهمیت این منطقه آگاهی نداشت بلکه از آمار تلفات نیز بی خبر بوده و تنها همین قدر گفت که چند پولیس سنگر ها را رها نموده اند. کمک نکردن حکومت به مردم فاجعه را خلق نمود که جبران ناپذیر هست".

عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری، از ضعف نیروهای دولتی  در جلوگیری از فاجعه ی میرزا اولنگ سرپل انتقاد نموده و گفته که عدم واکنش نیروهای دولتی عمق فاجعه را بیشتر می کند و سرنوشت خانواده های گیرمانده در آن مناطق را به مخاطره می اندازد. آقای دوستم نیز تصریح نمود این فاجعه به دلیل عدم مهمات و تجهیزات جنگی صورت گرفته است.

محقق و دوستم: حکومت نسبت به فاجعه ی سرپل کوتاهی کرده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد