محقق-وعده-های-حکومت-در-قالب-شعار-باقی-مانده-است

معاون دوم ریاست اجرائیه در مراسم بیست و سومین سالیاد استاد عبدالعلی مزاری گفت که متأسفانه تا اکنون وعده های دوره انتحاباتی حکومت وحدت ملی درقالب شعار باقی مانده و عملی نشده است.

به گزارش افغان نیوز: محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان و معاون دوم ریاست اجرائیه حکومت وحدت ملی امروز جمعه( ۱۸- حوت) درکابل، طی مراسم بیست و سومین سالیاد استاد عبدالعلی مزاری، شهید وحدت ملی گفت:"  اولین شعار دوره انتخاباتی حکومت وحدت ملی از میان بردن محاصره طبیعی مناطق مرکزی و وصل سرک حلقوی ولایت هرات الی مزار که ساحه مسکونی هزاره ها و ایماق می باشد، بود. اما متاسفانه تا اکنون این وعده ها درقالب شعار باقی مانده و عملی نشده است."

 آقای محقق افزود، دولتمردان باید فاصله ها را کم نموده و محرومیت ها را نابود نمایند و در راستای بازسازی مناطق مرکزی گام های عملی بردارند.

وی علاوه نمود، وصل سرک حلقوی هرات الی مزار که مناطق هزار نشین و ایماق می باشد و این مناطق را بازارهای داخلی و خارجی وصل می سازد، از خواست های اساسی شهروندان می باشد. همچنان باید سرک بامیان و ولایت غور نیز کار شود تا ساحات هزاره نشین از حصار طبیعی بیرون شود.

وی خاطر نشان ساخت، پس از قتل عام ۱۲۰ سال قبل که در زمان عبدالرحمن صورت گرفته بود، شمار زیادی از مردم در محاصره طبیعی قرار گرفتند، و وصل ای دو شاهراه( شمال تا جنوب و از  شرق الی غرب) حدود ۴ میلیون نفر را از این حصار بیرون میکند.

محقق تصریح نمود، یکی از شعارهای دیگر دولتمردان در انتخابات، تعدیل واحدهای اداری در برخی از ولایت ها و ولسوالی ها بود که ولسوالی های دایزنگی، بهسود، ناهور و جاغوری را به ولایت تبدیل می نمایند اما متاسفانه این شعار و تعهد ها تا اکنون عملی نشده است و باید دولتمردان به وعده های انتخاباتی شان عمل نمایند.

رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان تاکید دارد که طرح جامع امنیتی و اداری هزارجات که حدود ۱۵ ولسوالی، جابجایی حدود ۳ هزار پولیس، یک لوا و ۸ کندک را شامل می شد، مناطق آن توسط وزارت خانه ها مشخص و سروی شد اما متاسفانه به دلایل نا معلوم تا اکنون عملی نشده است.

آقای محقق همچنان از  مشکلات میان باشندگان ولسوالی قره باغ ولایت غزنی یاد نموده، گفت:" این تنش ها باید بصورت عادلانه و قانونی حل شود، در غیر آن، عواقب خطر ناکی در پی خواهد داشت.

این درحالی است که شمارزیادی از مردم نیز رویکرد حکومت وحدت ملی را نا مشروع دانسته، اظهار میدارند که حکومت وحدت ملی در قبال تعهد و وعده های شان که در دوره انتخابات ریاست جمهوری به مردم داده بودند، صادق نیست.

آقای محقق، عدم حضور عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری را در حکومت، خلاء بزرگ دانسته، افزود، حکومت وحدت ملی باید هرچه زود تر زمینه آمدن آقای دوستم را در کشور مساعد سازد.

محقق: وعده های حکومت در قالب شعار باقی مانده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد