محقق؛-داعش-در-دانشگاه‌های-کشور-نفوذ-کرده-است

محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه می‌گوید؛ گروه داعش در دانشگاه‌های کشور نفوذ کرده و دانشجویان را به تفرقه مذهبی تشویق میکند، او خطاب به مردم گفت؛ باید جوانان آگاه باشند و فریب چنین توطئه را نخورند.

به گزارش افغان خبر؛ محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه امروز (پنج شنبه 11 قوس) در اولین دوره فراغت دانشگاه اهل بیت گفت؛ گروه داعش از طرف استخبارات خارجی حمایت میشود تا تفرقه مذهبی را بین مذاهب اسلامی راه اندازی کند.

آقای محقق گفت؛ داعش در سال جاری چهار حلمه انتحاری را در کشور راه اندازی کرده است که در آن 120 تن کشته شده اند که 20 تن انها از مذهب اهل سنت و دیگران شیعه مذهب بوده است.

معاون ریاست اجراییه گفت؛ گروه داعش خود را دشمن اصلی مذهب شیعه میدانند اما گروهای مانند طالبان و القاعده هیچ وقت دشمنی خاص با یک یک مذهب خاص اسلامی نداشته است.

به گفته‌ی محقق، داعش دشمن اسلام است و با تفرقه مذهبی میخواهد که به کشور های اسلامی حاکم شود. او بیان داشت؛ داعش در دانشگاه های کشور رخنه کرده است و شماری از استادان ثقافت اسلامی جوانان را به افراطیت تشویق میکند.

او بیان داشت؛ تنها را مقابله با افراطیت آموختن سواد است که جوانان باید تلاش کنند تا با سلاح سواد دشمنان مردم افغانستان را شکست دهند و تنها با زور تفنگ و بازو نمیتوان دشمن قسم خورده را شکست داد.

محقق گفت؛ جوانان نباید به مقطع لیسانس قناعت کند بلکه به سطح بالاتر از لیسانس تلاش کنند.

از سوی دیگر داکتر سید حبیب الله طاهری رئیس دانشگاه اهل بیت گفت؛ 60 درصد جمعیت کشور در حال حاضر بی‌سواد اند و نهادهای آموزشی خصوصی میتواند به رشد سواد در کشور موثر باشد.

آقای طاهری گفت؛ دانشگاه‌های خصوصی باید توجه به کیفیت آموزش کنند تا جوانان بی‌سواد فارغ نشوند، این گفته‌های رئیس دانشگاه اهل بیت در حالی مطرح شد که خبرنگاران حاضر در جشن فراغت این نهاد علمی، از یک تن از شاگرد این دانشگاه که فیصدی ان بالای 94 درصد بود سوال کرده که اسم رئیس دانشگاه اهل بیت چیست اما او در جواب گفت؛ " من اسم استاد و رئیس خود را خبر ندارم با وجود که چهار سال استادم بوده است".

نبود کیفیت درسی در دانشگاهای خصوصی با تناسب به پول که این نهادها از دانشجویان اخذ میکنند پایین است و مدرک انها در هیچ کشوری بدون افغانستان قابل اعتبار نیست.

محقق؛ داعش در دانشگاه‌های کشور نفوذ کرده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد