محمد-محقق-حکومت-نباید-هویت-ستیزی-کند

معاون دوم ریاست اجراییه از ارگ ریاست جمهوری خواست که دیگر صبر مردم را امتحان نکند و از تلاش برای هویت‌ ستیزی دست بردارد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: محمد محقق، معاون دوم ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی روز (یک شنبه 29 دلو) طی یک نشست خبری که به مناسبت سالروز خروج نیروهای شوروی از افغانستان دایر شده بود، گفت: تلاش‌های جریان دارد که هویت یک قوم را بر سایر اقوام افغانستان تحمیل کنند، که ادامه این تلاش‌های نتیجه‌ی مثت ندارد و کشور را به سمتی سوق خواهد داد که حکومت توان مدیریت آن را نخواهد داشت.

 آقای محقق از ارگ ریاست جمهوری خواست که دیگر صبر مردم افغانستان را امتحان نکند و از تلاش‌ها برای هویت‌ ستیزی دست بردارند. او افزود: قانون اساسی افغانستان چهارده قوم را صاحب اصلی این سرزمین شناخته است و هیچ فرد بر فرد دیگر و هیچ قوم بر قوم دیگر برتری ندارد.

معاون دوم ریاست اجراییه در رابطه به شکست نیروهای شوروی از افغانستان گفت: مجاهدین به جهانیان نشان دادند که هیچ ابر قدرتی نمی تواند بالای مردم ما ظلم کند.

آقای محقق به اهمیت جایگاه افغانستان برای جهانیان اشاره کرد و گفت این کشور از جایگاه ویژه اقتصادی در آسیا برخوردار است.

وی افزود: هر کشوری که قصد سرمایه گذاری در افغانستان داشته باشد باید به اساس قوانین بین المللی و با رعایت قوانین نافذه افغانستان در این کشور سرمایه گذاری کنند.         

محمد محقق: حکومت نباید هویت ستیزی کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد