محمدهمایون-قیومی-به-حیث-سرپرست-وزارت-مالیه-معرفی-شد

محمداشرف غنی، رییس‌جمهور کشور، داکتر محمدهمایون قیومی مشاور ارشد ریاست‌جمهوری در امور زیربناها را به عنوان سرپرست وزارت مالیه معرفی کرد.

به گزارش افغان نیوز: در حکم رییس جمهورآمده است که توظیف داکتر محمدهمایون قیومی مشاور ارشد ریاست‌جمهوری در امور زیربناها، برعلاوۀ وظیفۀ فعلی شان به حیث سرپرست وزارت مالیه منظور است.

رئیس‌جمهور غنی گفت که داکتر قیومی در سیستم‌سازی مهارت و تخصص لازم دارد و با تیم همکار وزارت مالیه، تغییرات گستردۀ را در آن وزارت رونما خواهد ساخت. وی تأکید ورزید که در این وزارت، سرمایه‌گذاری‌های موثر انجام خواهد شد و بر مبارزه جدی علیه فساد اداری نیز تأکید کرد.

همچنان، داکتر محمدهمایون قیومی مشاور ارشد رئیس‌جمهور در امور زیربناها و سرپرست وزارت مالیه، در صحبتی از حسن اعتماد رئیس‌جمهور کشور قدردانی نمود.

وی با اشاره به دستاوردهای این وزارت در عرصه‌های افزایش عواید، اصلاحات و مبارزه با فساد اداری گفت: اطمینان می‌دهم که روند اصلاحات دراین وزارت تداوم خواهد یافت و نیز برنامه‌های تازۀ جهت بهبود وضعیت اداری نیز روی‌دست گرفته می شود.

سرپرست وزارت مالیه تصریح‌کرد که هنوز مشکلات در سیستم جمع‌آوری عواید و گمرکات کشور وجود دارد و به‌منظور تأثیرگذاری موثر کار، همه سیستم‌ها به شمول مستوفیت‌ها بررسی همه‌جانبه می‌گردد و تغییرات اساسی دراین بخش‌ها رونما خواهد شد.

داکتر قیومی علاوه‌کرد که تلاش می‌شود تا بودجه ملی از عواید داخلی تأمین شود و اقدامات اساسی تا سال ۲۰۲۴ دراین خصوص انجام خواهد شد. وی بر مبارزه و محو فساد تأکید کرد و گفت که دست مافیا و زورمندان را از دست‌برد به منابع ملی قطع خواهیم کرد.

سرپرست وزارت مالیه تصریح کرد که پلان‌های به منظور‌ آوردن اصلاحات در ساختارها و پالیسی‌های شرکت و تصدی روی‌دست گرفته می‌شود، تا سیستم عواید مطابق به ظرفیت‌ها تعیین گردد.

وی اضافه‌کرد که برای گسترش روابط با نهادهای بین‌المللی، تلاش می‌شود تا اعتبار کشور نزد شرکای بین‌المللی افزایش یابد و نیز رابطه این وزارت با سکتور خصوصی تقویت می‌گردد.

داکتر محمدهمایون قیومی تعهد سپرد که با تیم کاری وزارت مالیه برای تحقق اهداف ملی دولت جمهوری اسلامی افغانستان مشترکاً با مسوولیت‌پذیری صادقانه در امور محوله، کار خواهند کرد.

محمدهمایون قیومی به حیث سرپرست وزارت مالیه معرفی شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد