مخالفان-باید-در-نشست-سه-جانبه-اشتراک-نمایند

شماری از علما و اعضای شورای عالی صلح می گویند که گروه مخالفان مسلح باید در نشست سه جانبه علمای برجسته افغانی، پاکستانی و اندونیزیایی اشتراک نمایند و هدف از تداوم جنگ شان را در افغانستان ثابت نمایند.

به گزارش افغان نیوز: اکرم اخپلواک، رئیس دارالانشاء شورای عالی صلح روز دوشنبه( 28 – حوت) درکابل، طی نشست خبری گفت:« مردم و مسئولان حکومتی خواهان مذاکرات بین‌الاافغانی در مورد تامین صلح و مبارزه با افراطیت هستند.»

آقای اخپلواک افزود، مسئولان حکومتی با تحریک مردم برای آودن صلح و مبارزه علیه افراطیت مبارزه جدی می نمایند.

وی خاطرنشان ساخت، دولت و مردم برای تامین صلح، و مذاکرات بین‌الاافغانی اراده جدی دارد. او گفت، اگر مخالفان مسلح، در مذاکرات صلح حاضر نشوند و هر نوع مذاکرات را درمورد صلح رد نمایند، این گروه، دیگر جایی برای هر نوع برنامه ریزی و اعمال غیر انسانی شان نخواهند داشت.

او می گوید، مذاکرات علمای افغانی با علمای پاکستانی پیرامون صلح و اشتراک آنان در نشست سه جانبه « افغانستان، پاکستان و اندونیزیا»، جریان دارد.

ازسوی هم مولوی عنایت الله بلیغ، عضو شورای سراسر علمای افغانستان، صلح و روابط نیک کشور را با کشورهای همسایه و منطقه به خیر مردم خوانده، اظهار داشت:« صلح، داعیه بزرگ ملی و جهانی می باشد و از سوی کشورهای منطقه و جامعه جهانی حمایت می شود.»

وی خاطرنشان ساخت، شورای سراسری علما در تمام نقاط کشور با برگزاری برنامه های مختلف شان پیرامون صلح، اطلاع رسانی و آگاهی دهی نموده و با مردم مشترکا از این داعیه استقبال می نماید.

وی تاکید دارد که کشور اندونیزیا با میزبانی این نشست برای تامین صلح، نسبت به افغانستان ارادهء نیک داشته و جهت تحقق یافتن این داعیه در افغانستان باورمند می باشد.

این درحالی است که قرار است نشست سه جانبه علما در اندونیزیا با حضور 50 تن از علمای برجستهء افغانی، پاکستانی و اندونیزیایی، روی جنگ جاری درافغانستان از دیدگاه شریعت اسلامی به زودی برگزار شود.

مخالفان باید در نشست سه جانبه اشتراک نمایند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد