مداخله-سیاسی-در-امور-معارف-به-وحدت-ملی-صدمه-می-زند

رییس جمهور غنی یک‌بار دیگر تصریح نمود که از مداخله سیاسی در عرصه معارف که به وحدت ملی صدمه می زند، جداً جلوگیری صورت گیرد و معارف به یک نهاد موثر و فعال مبدل گردد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در نشستی که به منظور بررسی پلان اصلاحی و انکشافی معارف در ارگ دایر گردیده بود، گفت که روی اصلاحات وسیع در عرصه معارف و پلان اصلاحی و انکشافی معارف، بیشتر کار شود.

وی تاکید کرد که اساس برنامه های معارف و اصلاحات بنیادی در آن باید شاگرد محور باشد و منابع و امکانات معارف به گونۀ متوازن در تمام ولایات به مصرف برسد.

رئیس جمهور، پائین بودن کیفیت معارف، مشکل در مدیریت مکاتب، کمبود منابع، پرداخت نشدن به موقع معاشات معلمین، بیروکراسی اداری، ثبت نبودن مکاتب و معلمین و مشکل توزیع کتاب ها را از جمله چالش های موجود در معارف برشمرد.

آقای غنی با بیان اینکه در زمینۀ استفاده از تکنالوژی در معارف سرمایه گذاری بیشتر صورت گیرد، گفت که عدالت در تقسیم منابع معارف و سرمایه گذاری بالای مکاتب در نقاط مختلف کشور نیز مدنظر گرفته شود.

رئیس جمهور بر سرمایه گذاری روی ارتقای ظرفیت معلمین تاکید ورزید و گفت که اجماع ملی برای عملی کردن اصلاحات در معارف به میان آید، از مداخله سیاسی در عرصه معارف که به وحدت ملی صدمه می زند، جداً جلوگیری صورت گیرد و معارف به یک نهاد موثر و فعال مبدل گردد.

مداخله سیاسی در امور معارف به وحدت ملی صدمه می زند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد