مدیریت-میدان‌های-هوایی-کشور-به-امارات-متحده-واگذار-می‌شود

قرار است در آینده نزدیک قرارداد مدیریت واگذاری میدان هوایی کابل و دیگر میدان‌های هوایی میان امارات متحده عربی و امارت اسلامی امضا شود.

به گزار افغان نیوز؛ خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود گفته که مذاکرات میان امارات، قطر و ترکیه برای مدیریت میدان‌هایی هوایی افغانستان با شکست مواجه شده است.

طبق گزارش این رسانه با شکست گفتگوها با قطر و ترکیه، امارت اسلامی مدیریت میدان‌های هوایی افغانستان را به امارات متحده عربی می‌دهند که پیش از این نیز برخی از میدان‌‌های هوایی‌ از جمله میدان هوایی کابل را اداره می‌کرد.

به گفته منابع بر اساس قرارداد امارت اسلامی با امارات، افغان‌ها نیز در کار مدیریت میدان‌های هوایی از جمله در نقش‌های امنیتی استخدام خواهند شد.

در این گزارش آمده که یک شرکت مرتبط با دولت امارات ارائه خدمات امنیتی را به عهده گرفته و قرارداد آن به زودی اعلام خواهد شد.

گفته می‌شود که مذاکرات بر سر مدیریت حریم هوایی هنوز نهایی نشده است.

شرکتی به نام گاک GAAC به رویترز گفته که پس از مذاکرات، مجوز از سرگیری خدمات خود در میدان‌های هوایی‌ افغانستان را به دست می‌آورد.

مسوولان این شرکت گفته‌اند که خدمات تخصصی را برای «حفاظت از هوانوردی ملکی در برابر مداخله غیرقانونی» ارائه خواهند کرد و قادر به مدیریت ترافیک هوایی و سایر خدمات هستند.

یکی از مدیران این شرکت به رویترز گفت: «تصمیم GAAC این بود که با مقامات افغانستان وارد بحث شود و ترتیبات جدیدی را برای خدمات ما در میدان‌های هوای‌ افغانستان رسمی بسازد».

وزارت ترانسپورت امارت اسلامی نیز تایید کرده که قرارداد امنیت هوانوردی قبلاً با امارات متحده عربی امضا شده اما؛ گفت که قرارداد ترافیک هوایی هنوز نهایی یا تایید نشده است.

این درحالی‌ست که ترکیه و قطر نیز برای مدیریت میدان هوایی کابل و دیگر میدان‌‌های هوایی‌ کشور اعلام آمادگی کرده‌بودند که در مذاکرات با مقام‌های حکومت سرپرست به نتیجه نرسیدند.

مدیریت میدان‌های هوایی کشور به امارات متحده واگذار می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد