مذاکرات-امریکا-با-ایران-از-سرگرفته-می‌شود

سخنگویان وزارت امور خارجه ایران و امریکا تایید کرده‌اند که مذاکرات دو کشور برای حل اختلاف‌های باقی‌مانده جهت احیای برجام، در دوحه قطر برگزار می‌شود.

به گزارش افغان نیوز؛ یک سخنگوی وزارت خارجه امریکا با تایید این خبر گفته است که مذاکرات غیرمستقیم با ایران «این هفته» در دوحه قطر از سر گرفته می‌شود.

ناصر کنعانی، سخنگوی جدید وزارت امور خارجه ایران، نیز گفته که علی باقری کنی، معاون سیاسی وزارت خارجه ایران، روز سه‌شنبه این هفته به دوحه سفر می‌کند.

حدود سه ماه پیش، مذاکرات میان ایران و امریکا در وین با هدف بازگشت امریکا به توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌های ایران، متوقف شد.

دور جدید مذاکرات غیر‌مستقیم میان دو کشور در دوحه، پس از سفر جوزف بورل، مسوول سیاست‌های خارجی اتحادیه اروپا به تهران، صورت می‌گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به نقل از جوزف بورل گفته که امریکا آن‌چه را در برجام و قطع‌نامه ۲۲۳۱ متعهد شده بود، عملی می‌کند و نفع اقتصادی ایران را در نظر می‌گیرد.

از سوی دیگر رویترز به نقل از سخنگوی وزارت خارجه امریکا  گفته است که ایران باید «از درخواست‌های اضافه خود که فرای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ است، صرف نظر کند.»

پیش از این امریکایی‌ها درخواست‌های غیرهسته‌ای ایران از جمله حذف نام سپاه پاسداران از فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» امریکا را از دلایل اصلی بن‌بست در مذاکرات عنوان بودند.

مذاکرات امریکا با ایران از سرگرفته می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد