مذاکرات-صلح-در-قطر-و-رایزنی-خلیل‌زاد-با-مقام‌های-پاکستانی

نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان بعد از گفتگو با طالبان در قطر، به پاکستان رفته و با شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه و قمر جاوید باجوه، لوی درستیز اردوی این کشور، رایزنی کرده است.

به گزارش افغان نیوز: وزارت خارجه پاکستان با نشر یک اعلامیه گفته که زلمی خلیلزاد، نماینده خاص وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان در مورد مذاکرات با طالبان، به شاه‌محمود قریشی معلومات داده است.

در اعلامیه به نقل از شاه‌محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان آمده است که با امضای توافق صلح میان امریکا و طالبان، راه برای مذاکرات بین‌الافغانی هموار خواهد شد.

از سوی هم، زلمی خلیلزاد با قمر جاوید باجوه، لوی درستیز اردوی پاکستان در شهر راولپندى ديدار نموده و در مورد طرح كاهش خشونت‌ها و مذاکرات صلح گفتگو كرده است.

در همین حال، آقای خلیلزاد از روند مذاکرات با «نیکولاس کی»؛ نمایندۀ ملکی ناتو برای افغانستان نیز گفتگو کرده است. در پیام توئیتری آقای کی آمده است: «خلیلزاد در مورد تلاش‌ هایش برای رسیدن به توافق صلح با طالبان به متحدان ناتو معلومات داد و متحدان هم بار دیگر حمایت شان را از تلاش‌ های خلیلزاد اعلام کردند.»

گفته می شود که قرار است خلیلزاد پس از پاکستان، به افغانستان سفر نموده و در مورد گفتگوهای قطر به مقام‌های افغان نیز معلومات ارائه کند.

این در حالی است که روند گفتگوهای امریکا و طالبان در روزهای اخیر یک بار دیگر شدت گرفته و طالبان نیز اعلام کرده اند که بر مواضع و نیروهای امریکایی حمله نمی کنند.

مذاکرات صلح در قطر و رایزنی خلیل‌زاد با مقام‌های پاکستانی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد