مذاکرات-صلح-میان-حکومت-کابل-و-حزب-اسلامی-از-سرگرفته-میشود

حکومت وحدت ملی از آغاز گفتگوی صلح بین حزب اسلامی و دولت افغانستان خبر می‌دهد و می‌گوید؛ برخی اعضای هیئت این حزب اسلامی وارد کابل شده اند و این هیئت تا چند روز دیگر تکمیل میشود.

به گزارش افغان خبر: قطب الدین هلال مشاور رئیس جمهور غنی در مورد روند صلح اعلام کرده است؛ “امیدوارم که گفت‌وگوهای صلح دولت و هیئت اعزامی حزب اسلامی به رهبری «گلبدین حکمتیار» نتیجه مطلوبی به همراه داشته باشد”.

آقای هلال به رسانه گفته است: مذاکرات صلح بین دولت و هیئت اعزامی حزب اسلامی حکمتیار امروز (شنبه ۲۳ اسد) در کابل آغاز میشود.

از سوی دیگر امین مظفری سخنگوی شورای عالی صلح نیز تایید میکند که مذاکرات صلح میان دولت و حزب اسلامی حکمتیار از امروز آغاز میگردد.

مظفری تصریح کرد: شماری از اعضای حزب اسلامی حکمتیار وارد کابل شده‌اند و شماری از آنها تا اکنون به پایتخت نیامده‌اند.

مظفری در ادامه خاطرنشان کرد: با آمدن دیگر اعضای هیئت حزب اسلامی حکمتیار به کابل مذاکرات دو طرف آغاز می‌شود.

هیئت اعزامی حزب اسلامی حکمتیار برای گفت‌وگو با شورای عالی صلح و مقامات دولتی برای چگونگی روند صلح برای دومین بار وارد کابل می‌شوند.

در اولین نشست نمایندگان دولت و هیئت حزب اسلامی حکمتیار که در اواخر ماه ثور سال جاری در کابل برگزار شد، دو طرف بر روی موافقتنامه‌ای ۲۵ موردی به توافق رسیدند.

این موافقتنامه در ۳ فصل و ۲۶ ماده تکمیل شده که در فصل اول آن اصول اساسی مطرح شده و در فصل دوم وظایف و تعهدهای دو طرف تصریح شده و در فصل سوم موافقت‌های متفرقه آمده است.

مذاکرات صلح میان حکومت کابل و حزب اسلامی از سرگرفته میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد