مذاکرات-مقدماتی-میان-طالبان-و-حکومت-افغانستان

مشاوررييس جمهور وعضوهيات دولت افغانستان گفته است که در مذاکرات مقدماتی میان طالبان و حکومت، نتایج خوبی در راستای تفاهم برای آغاز مذاکرات به دست آمده که "در آینده نزدیک" به اطلاع عموم خواهد رسید.

به گزارش افغان نیوز: مذاکرات "غیررسمی" نمايندگان دولت افغانستان و گروه طالبان به هدف زمينه سازى براى آغاز گفت وگوهاى رسمى ،درشهراستانبول ترکيه درجريان است .

همايون جریر، مشاوررييس جمهور افغانستان وعضوهيات دولت افغانستان، گفته است که در این مذاکرات مقدماتی نتایج خوبی در راستای تفاهم برای آغاز مذاکرات به دست آمده که "در آینده نزدیک" به اطلاع عموم خواهد رسید.

وى افزود که در این گفت‌وگوهای مقدماتی پنج عضو گروه طالبان، که به گفته او، چهار نفر آنها از اعضای شورای رهبری این گروه هستند، حضور دارند.

عباس بصیر مشاور رئیس جمهوری نيزدرترکيب نمايندگان حکومت افغانستان شامل است .

ازسوى هم ملا عبدالرووف، که خود را نماینده گروه طالبان در این مذاکرات معرفی کرد، با اشاره به "تفاهماتی" که در این مذاکرات مقدماتی و غیررسمی تفاهم صورت گرفته، ابراز امیدواری کرد که در آینده نماینده باصلاحیت هر دو طرف گفت‌وگو کنند.

این در حالی است که ذبیح‌الله مجاهد يکتن ازسخنگويان گروه طالبان قبل ازاين درصحبت با رسانه ها ، مذاکرات ترکیه را "جعلی" و "دسیسه استخباراتی" خوانده و تاکید کرده که حضور نماینده طالبان در این مذاکرات "حقیقت ندارد".

اما ملا عبدالرووف گفته است که شمار کمی افراد در درون گروه طالبان هستند که براساس "منافع شخصی" خود مخالف مذاکرات بین افغانها و خواستار مذاکره با آمریکایی‌ها هستند.

مذاکرات مقدماتی میان طالبان و حکومت افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد