مراکز-ثبت-نام-رای-دهندگان-در-ولسولی-های-سمنگان-مسدود-هستند

مقامات ولایت سمنگان می گویند؛ در ولسوالی های دره صوف٬ حضرت سلطان٬ خرم، سارباغ و روی دوآب این ولایت مراکز ثبت نام رای دهندگان هنوز باز نشده است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: قاضی نقیب الله تاتار عضو شورای ولایتی سمنگان امروز پنج شنبه (۲۴جوزا) به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ به دلیل ناامنی ها در ولسوالی روی دوآب چهار مرکز و در ولسوالی های حضرت سالطان٬ خرم وسارباغ و درصوف پایین مراکز رای دهی باز نشده است.

آقای تاتار تصریح می کند؛ در ولسوالی های ناامن این ولایت از آغاز روند ثبت نام تاکنون مراکز ثبت نام رای دهندگان مسدود می باشد و در ولسوالی خرم وسارباغ شش سایت رای دهی مسدوداست..

وی بیان می دارد؛ بسته بودن مراکز رای دهی در ولایت سمنگان نگرانی مردم این ولایت را بیشتر ساخته است.

در همین حال؛ نجیب شفاهی٬ رییس دفتر ساحوی کمیسون مستقل انتخابات سمنگان می گوید؛ در این ولایت هیچ مرکز رای دهی مسدود نمی باشد و مراکز رای دهی از تاریخ ۱۹ حمل شروع شده و به اساس مرحله وار باز می شود .

آقای شفاهی بیان می دارد؛ در مرحله اول ثبت نام، ۲۵ مرکز رای دهی در مرکز ولایت و ۳۷ مرکز در ولسوالی ها باز هستند که در ولسوالی  ها تنها دو مرکز آن باز شده و دیگر مراکز نیز بعد از عید سعید فطر باز می شود.

به اساس گفته های شفاهی؛ در ولایت سمنگان از آغاز روند ثبت نام تاکنون ۷۵ هزار نفر در روند انتخابات ثبت نام کرده اند.

وی می گوید که اکثر نفوس ولایت سمنگان در ولسوالی ها و قریه جات زندگی میکنند و پس از عید سعید فطر شمار زیادی مردم در قریه جات این ولایت ثبت نام خواهند کرد.

مراکز ثبت نام رای دهندگان در ولسولی های سمنگان مسدود هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد