مردم-افغانستان-از-قیام-عاشورا-سرمشق-گرفته؛-بر-ضد-طالبان-برخیزند

مجلس سنا در نشست امروز خود فرارسیدن عاشورای حسینی را بر تمام ملت مسلمان تسلیت عرض کرده و تاکید کردند که مردم افغانستان از قیام حسین(ع) در برابر بی عدالتی الگو گرفته بر ضد طالبان برخیزند.

به گزارش افغان خبر: اعضای مجلس سنا امروز سه شنبه (20میزان) تصریح کردند که حضرت امام حسین (ع) در برابر ظلم و بی‌عدالتی زمان خود قیام کرد تا درسی برای ما باشد.

عبدالهادی مسلم‌یار، رئیس مجلس سنا در نشست امروز مجلس بیان کرد که کشور ما در شرایط ناگواری قرار دارد و باید مردم با الگوگیری از قیام عاشورا در برابر ظلم طالبان ایستاده شوند.

وی علاوه کرد که حامیان و باداران طالبان خارجی ها هستند و برای از بین بردن نظام فعلی کشورمان تلاش میکنند.

آقای مسلم‌یار تصریح کرد:"نباید اجازه دهیم باداران طالبان به خواست شان برسند و مسئولیت تمام مردم افغانستان است تا از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور حمایت کنند".

وی تصریح کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور از مردم، ناموس و خاک افغانستان دفاع میکنند و بر ما لازم است تا از این گونه افراد حمایت کنیم.

سایر اعضای مجلس سنا نیز فرا رسیدن ایام عاشورا و سالروز شهادت امام حسین (ع) را بر تمام مردم کشور تسلیت عرض کرده، گفتند که مبارزه حضرت حسین مکتب اخلاقی برای ما است.

محمد علم ایزدیار عضو مجلس سنا گفت:"اوضاع جاری در کشور غیر قابل تحمل است و همه مردم افغانستان در برابر دسایس دشمنان مسوولیت دارند که با نیروهای امنیتی کشور همکاری نمایند".

وی علاوه کرد که حکومت باید نیروهای امنیتی را تجهیز و تقویت نماید، اگر نه کشور با مشکلات جدی روبرو خواهد شد.

در این اواخر ناامنی ها در ولایات کشور بیشتر گردیده و همه روزه در گوشه و کنار افغانستان جنگ جریان دارد.

در حال حاضر در ولایات ارزگان، هلمند، فاریاب، بغلان، قندوز، فراه و ننگرهار جنگ میان نیروهای امنیتی و مخالفان مسلح جریان دارد.

 

 

مردم افغانستان از قیام عاشورا سرمشق گرفته؛ بر ضد طالبان برخیزند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد