مردم-افغانستان-نباید-قربانی-حملات-یازدهم-سپتامبر-شوند

نماینده افغانستان در سازمان ملل متحد می‎گوید که قربانیان حملات یازدهم سپتامبر شایسته دریافت غرامتند اما؛ مردم افغانستان نباید در این قضیه قربانی شوند.

به گزارش افغان نیوز؛ نصیراحمد فایق، نماینده افغانستان در سازمان ملل متحد روز( دوشنبه،  5 ثور) در دادگاه ناحیه جنوبی ایالت نیویارک امریکا برای حفاظت از ۳٫۵ میلیارد دالر دارایی افغانستان که مورد دعوای شماری از خانواده‏های قربانیان حملات یازدهم سپتامبر است، این اظهارات را مطرح کرده است.

فایق در این دادگاه گفته که این پول‏ها دارایی و ملکیت مردم افغانستان است و هیچ شهروند افغانستان در حملات یازدهم سپتامبر دخیل نبوده و هیچ نوع مسوولیت اخلاقی و یا قانونی متوجه شهروندان این کشور نیست.

قرار است دادگاه عالی امریکا در مورد سرنوشت ۳.۵ میلیارد دالری که مورد اقامه دعوای برخی خانوادههای قربانیان حادثه یازدهم سپتامبر برای پرداخت جبران خسارت قرار دارد، تصمیم بگیرد.

این در حالی است که در ماه فبروری سال جاری میلادی جو بایدن، رییس جمهور امریکا طی صدور فرمان ۳.۵ میلیارد دالر را از مجموع ۷ میلیارد دالر مورد دعوا به نفع مردم افغانستان جدا کرد و باقی ۳.۵ میلیارد دالر دیگر را منوط به تصمیم دادگاه گذاشت.

مردم افغانستان نباید قربانی حملات یازدهم سپتامبر شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد