مردم-من-را-سرزنش-می‌کنند؛-اما-جز-فرار-راهی-نداشتم

رییس جمهور فراری کشور می‌گوید: درک می‌کنم مردم افغانستان من را سرزنش می‌کنند، اما اگر در کابل می‌ماندم، نیروهای پی‌پی‌اس قادر به حفاظت از من نبودند.

به گزارش افغان نیوز؛ محمداشرف غنی، رییس‌جمهور پیشین، این اظهارات را در گفت‌وگو با جنرال نیک کارتر، رئیس ستاد مشترک ارتش بریتانیا مطرح کرده و رادیو بی‌بی‌سی آن‌را پخش کرده است.

وی توضیح داده است که حمدالله محب برایش گفت: قطعه محافظت از ریاست‌جمهوری از هم پاشیده و اگر در برابر طالبان مقاومت شود، همه کشته می‌شوند. به‌گفته‌ی غنی، نیروهای پی‌پی‌اس قادر به حفاظت از من نبودند.

آقای غنی علاوه کرده است که حمدالله محب به معنای واقعی کلمه وحشت کرده بود و برایش برای ترک ارگ ریاست‌جمهوری بیش از دو دقیقه فرصت نداد.

اشرف غنی همچنین گفته است که تنها دقایقی پس از آن تصمیم به ترک کشور گرفت که محافظانش گفتند دیگر امکان حفاظت از او یا پایتخت را ندارند. به‌گفته‌ی غنی، محافظانش به او گفتند که طالبان به تعهد خود در خودداری از ورود به کابل عمل نکرده‌اند.

با این حال، او گفته است درک می‌کند که مردم افغانستان او را برای سقوط سریع کشورشان به‌دست طالبان سرزنش می‌کنند. افغانستان در تاریخ ۲۴ اسد سال جاری به‌دست طالبان سقوط کرد.

اشرف غنی پیش از آن‌که آخرین روز کاری‌اش به‌عنوان رییس‌جمهور افغانستان به پایان برسد، با ۵۰ نفر دیگر توسط چرخبال‌های نظامی از کشور فرار کردند.

مردم من را سرزنش می‌کنند؛ اما جز فرار راهی نداشتم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد