مردم-پنجشیر-به-جنگ‌طالبان-اجازه-ندهند-تا-امنیت-شان-را-برهم-بزنند

رییس کمیسیون دعوت و ارشاد طالبان در پیامی گفته است که گفتگوها با جبهه پنجشیر به نتیجه نرسیده و آنان تلاش موضوع پنجشیر را از راه گفتگو حل نمایند.

به گزارش افغان نیوز؛ امیرخان متقی، رییس کمیسیون دعوت و ارشاد طالبان امروز( چهارشنبه، 10 سنبله) در یک پیام صوتی از مردم پنجشیر خواسته است که به جنگ‌طلبان اجازه ندهند که امنیت‌شان را برهم بزنند.

آقای متقی در این پیام گفته است که باید به جنگ‌طلبان فهمانده شود که وقتی در کنار امریکا و ناتو کاری نتوانسته‌اند، حالا نیز هیچ کاری نمی‌توانند.

او تاکید کرده است نیروهای طالبان در چهار طرف پنجشیر حضور دارند. متقی از مردم پنجشیر خواسته است که با طالبان یکجا شوند و زمینه را برای جنگ مساعد نکنند.

رییس کمیسیون دعوت و ارشاد طالبان گفته است که والی و دیگر مسئولین طالبان برای ولایت پنجشیر از میان مردم همین ولایت تعیین شده‌اند.

تا کنون« جبهه مقاومت پنجشیر» در مورد سخنان متقی واکنش نشان نداده؛ اما روز گذشته فهیم دشتی، سخنگوی این جبهه اعلام کرد که حمله‌ی طالبان بر پنجشیر از دهانه‌ی غربی این ولایت شکست خورده و 7 طالب کشته شده‌اند.

این در حالی است که صلاح‌الدین ربانی، رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان در پیامی هشدار داده است که یورش نظامی طالبان بر پنجشیر، نه تنها دست‌آورد نخواهد داشت بلکه سبب بد نامی تارخی آنان خواهد شد. 

مردم پنجشیر به جنگ‌طالبان اجازه ندهند تا امنیت شان را برهم بزنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد