مردم؛-قربانی-تبعیض-قومی-در-کشور-است

مجلس سنا میگوید جنگ، تفرقه و نا امنی در گوشه و کنار افغانستان باعث شده تا مخالفان دولت افغانستان دست به تفرقه بزنند و میخواهند اقوام افغانستان را علیه یگدیگر به جنگ ترغیب کند.

به گزارش افغان خبر: محمد رحیم حسنیار عضو مجلس سنا میگوید که تهدید، گروگان گیری و کشته شدن یک قوم تعبیض آشکار علیه مردم هزاره است.

به گفته این سناتور حکومت نباید برخورد دوگانه با شهروندان افغانستان داشته باشد.

این عضو مجلس سنا میگوید که طالبان و مخالفان حکومت، تهدیدات و حملات بالای مردم خاک افغان ولایت غزنی انجام میدهد و حکومت باید در این زمینه توجه جدی نماید.

به باور این سناتور تهدیدات بالای خاک افغان از مرز ولایت ارزگان جریان و هر روز این روند متشنج تر میشود.

در همین حال آمنه افضلی عضو دیگر مجلس بزرگان میگوید که جنگ در هر منطقه‌ی از افغانستان جریان داشته باشد مردم همان منطقه قربانی جنگ میشود.

به گفته این نماینده سنا تغییر استراتژیک جنگ در افغانستان پیامدهای ناگوار برای مردم افغانستان به بار آورده است.

مجلس بزرگان میگویند که جنگ در اکثریت نقاط کشور مردم را نگران کرده است و حکومت باید در این زمینه اقدمات جدی و عملی را انجام دهد.

این نمایندگان مجلس از تعهدات امنیتی  با کشور آمریکا و ناتو شاکی اند و میگویند که این کشورها در تعهدات شان صادقانه عمل نکرده و حکومت را در برابر تروریستان تنها گذاشته است.

اعضای مجلس سنا گفتند نیروهای افغانستان به صورت قاطع به مخالفان و تروریستان حمله کنند و نگذارند به اندازه یک وجب از خاک افغانستان مکانی برای این تروریستان باشد.

این در حالیست که حکومت اعلام کرده بود که حملات شفق در زمستان تشدید می‌باید و مکان های تروریستان از خاک افغانستان بر چیده خواهد شد.

مردم؛ قربانی تبعیض قومی در کشور است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد