مرزهای-پاکستان-با-ایران-حصارکشی-می‌شود

پاکستان پس از حصارکشی مرزهایش با افغانستان، اعلام نموده که قرار است مرزهای این کشور با ایران نیز حصارکشی شود.

به گزارش افغان نیوز: رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در نشستی گفت که کشورش قصد دارد علاوه بر حصارکشی مرزهایش با افغانستان، مرزها با ایران را نیز حصارکشی کند.

قریشی در این نشست خبری گفته است که حصارکشی مرزها پیش از پایان سال جاری کامل خواهد شد.

قبل از این نیز در فوریه 2019 عمران خان نخست‌وزیر پاکستان از حصار کشی در طول مرز مشترک میان پاکستان و ایران به منظور کاهش تنش‌های مرزی میان دو کشور خبر داده بود.

عمران خان گفته بود که به منظور کاهش تنش مرزی میان ایران و پاکستان، طرحی برای «حصارکشی 950 کیلومتر از مرز مشترک دو کشور بین دو بلوچستان پاکستان و سیستان و بلوچستان ایران» ارائه کرده است.

آصف غفور، سخنگوی ارتش پاکستان نیز در این باره گفته بود: «دو کشور ایران و پاکستان به دنبال حفظ روابط دوستان و برادرانه خود از طریق حصارکشی میان مرزهای مشترک هستند تا گروه‌های تروریستی نتوانند با اقدامات شوم خود روابط میان دو کشور را بر هم زنند».

قابل ذکر است که طی چند سال اخیر چندین بار میان نیروهای مرزی ایران و پاکستان تنش رخ داده که باعث کشته شدن نیروهای دو طرف شده است.

مقام‌های ایرانی ادعا کردند که برخی گروه‌های مسلح در داخل ایران است که توسط افراد پناه گرفته در داخل پاکستان اداره می‌شوند.

مرزهای پاکستان با ایران حصارکشی می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد