مریم-کوفی-انتخابات-پارلمانی-را-در-بدخشان-تحریم-می-کنیم

مریم کوفی یکی از کاندیدان حذف شده می گوید؛ درصورتی که صدای مردم بدخشان برای تحقق عدالت شنیده نشود، انتخابات پارلمانی را در این ولایت تحریم خواهیم کرد.

به گزارش افغان نیوز: مریم کوفی یکی از کاندیدان حذف شده، روز دوشنبه(5، سنبله) طی یک کنفرانس خبری"صدای مردم بدخشان" اظهار داشت؛ اتهامی را که کمیسیون سمع شکایات انتخابات بر من وارد نموده است، صحت ندارد؛ زیرا هیچ گونه افراد غیر مسوول از سوی من حمایت نمی شوند.

وی تصریح کرد؛ من از بی عدالتی ها و اتهامات خسته شده ام و نمیخواهم به پارلمان راه پیدا کنم، زیرا من کاندیدای را می شناسم که ضمن داشتن افراد مسلح غیر مسوول حتی در غصب زمین و قتل نیز دست دارند، اما از لیست کمیسیون حذف نشده اند. بنابراین حکومت و کمیسیون در پی برگزاری یک انتخابات تقلبی می باشد.

بانو کوفی اظهار داشت؛ کمیسیون سمع شکایات باید پاسخ بدهد که چرا نام من را از لیست کاندیدان پارلمانی حذف نموده است، درحالی که هیچ گونه سند و مدرکی برای اثبات ادعای شان ندارد.

مریم کوفی هشدار داد که اگر حکومت و کمیسیون انتخابات به صدای مردم بدخشان پاسخ ندهند مردم حکومت را در بدخشان قبول نکرده و انتخابات پارلمانی را در این ولایت نیز تحریم خواهند کرد.

در همین حال، زلمی شایان یکی از باشندگان بدخشان می گوید؛ اگر کاندیداها جرم داشته باشند باید از لیست انتخابات حذف شوند اما اینکه بدون دلیل حذف می شوند، معقول نیست و مردم بدخشان چنین ظلمی را قبول ندارند.

این درحالی است که کمیسیون شکایات انتخاباتی به تعداد (35) تن را از لیست نهایی حذف، و به تعداد (45) تن دیگر را اخطار و توصیه تجویز کرده است.

مریم کوفی: انتخابات پارلمانی را در بدخشان تحریم می کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد