مزدوران-پاکستان-نباید-چپاول-قندهار-را-جشن-بگیرند

معاون اول ریاست جمهوری خطاب به مردم قندهار می‌گوید که نگذارید مزدوران روالپندی، شهر قندهار را را تسخیر و چپاول آن را در اسلام‌آباد و لاهور جشن بگیرند.

به گزارش افغان نیوز؛ امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری در صفحه فسبوک‌اش نوشته است که پاکستان اسم خاص و با صلابت ابدالی را بدون مجوز بر راکت های خود گذاشت و ما در برابر این سرقت معنوی کاری انجام داده نتوانستیم، چون متفرق و پارچه پارچه بودیم.

وی می‌افزاید که اکنون جنگ در حومه‌های شهر قندهار است. بابا در گور می تپد و از شما می‌خواهد که نگذارید مزدوران روالپندی شهری با این نام و صلابت  را تسخیر نمایند و چپاول قندهار را در اسلام و آباد و لاهور جشن بگیرند. 

به گفته وی؛ نباید گذاشت که شاعر با نام قندهار شعرش را که گفته بود «زما قندهاره دزمرو وطنه»‌ پس بگیرد و دفن نماید؛ زیرا این جنگ تنها از اردوی ملی نیست، امروز عزت هر یک ما در خطر است. 

صالح می‌گوید که تاکنون چندین تن از دهکده‌ی کوچک ما به شمول اعضای خانواده‌ی خودم برای دفاع از قندهار جان باخته اند. قندهار قلب سیاسی افغانستان معاصر است، این قلب را از تیغ پنجاب نگهدارید.

آقای صالح در یک یاداشت دیگر، گفته است که خواست طالب واضح است، ایجاد دیکتاتوری متعصب و گوش به فرمان راولپندی، تخریب داشته‌های مادی و معنوی افغانستان با آغاز جعل زیرنام مذهب.

معاون اول ریاست جمهور اطمینان می‌دهد که این خواست باطل هرگز عملی نمی‌شود و عزت وطن وابسته به شهامت و بازوی توانای سربازان است و هر آنچه داریم باید در خدمت شان باشد.

این درحالی است که عمران خان نخست وزیر پاکستان، روز جمعه(۲۵، سرطان) در حاشیه کنفرانس بین‌المللی آسیای مرکزی و جنوبی در اوزبکستان در دیدار با رییس جمهور غنی تصریح کرد که سرزنش کردن پی‌هم اسلام‌آباد برای آنچه در افغانستان می‌گذرد، بسیار غیرمنصفانه است.

مزدوران پاکستان نباید چپاول قندهار را جشن بگیرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد