مسدود-شدن-مرز-دیورند-برای-افغانستان-مهم-نیست

معاون سخنگوی ریاست اجراییه می گوید: در مسدود شدن دروازه های اسپین بولدک و تورخم پاکستان بیشتر از افغانستان ضرر میکند، و تلاش ها برای باز کردن دوباره آن آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجراییه امروز پنچ شنبه (5 حوت) در کنفرانس مطبوعاتی به رسانه ها گفت: مرز تورخم تنها راه تجارتی کشور ما نیست؛ بلکه هم مرز بودن افغانستان با کشور های آسیای مرکزی و هم مرز بودن با بندرچابهار می تواند تمامی مشکلات وارداتی و صادراتی ما را حل کند.

جاوید فیصل تصریح کرد بسته شدن مرزهای اسپین بولدک و تورخم از سوی پاکستان یک اشتباه محض است و در این کار پاکستان بیشترین زیان را خواهد دید چون این تنها مرز تجاری پاکستان با افغانستان است.

وی اضافه نمود، پاکستان از دروازه چمن و تورخم بیشترین صادرات کالای خود را به افغانستان دارد که با بسته شدن این مرزها پاکستان نمی تواند اجناس خود را صادر نماید.

معاون سخنگوی ریاست اجراییه یادآور شد افغانستان جهت بازگشایی از مرزها تلاش های عملی داشته است که به زودی شاهد باز شدن دروازه به روی تاجران و بازرگانان خواهیم بود.

وی مشکل مرزی دو کشور پاکستان و افغانستان را قابل قبول ندانسته گفت که وجود تنش میان دو کشور همسایه به صلاح هیچ کدام نیست و هرچه زودتر باید این مشکل حل شود

از سوی هم آقای فیصل ادعای پاکستان در مورد آموزش تروریزم در افغانستان را یک دروغ محض خواند و تاکید کرد ما قربانی تروریزم در جهان هستیم و گفته های پاکستان دراین مورد دروغ است.

مسدود شدن مرز دیورند برای افغانستان مهم نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد