مسدود-نمودن-مرزها-و-راه-های-ترانزیتی-راه-حل-نیست

امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه در دیدار با آصف درانی نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان و هیئت همراهش به حل مشکلات از راه گفتگو و ایجاد کمیته های مشترک تاکید کرد و گفت مسدود نمودن مرزها و راه های ترانزیتی راه حل نیست.

به گزارش افغان نیوزبه نقل ازحساب ایکس وزارت امور خارجه :  آصف درانی نماینده ویژه پاکستان درامورافغانستان پنج شنبه (30سنبله) در راس یک هیات وارد کابل گردید و با امیرخان متقی سرپرست وزارت امورخارجه ا.ا.ا دیدار نمود.

دراین دیداردو طرف روی مسایل مهاجرین افغان درپاکستان، امنیت مرزها، مشکلات ترانزیتی اموال تجارافغان، مخصوصا صادرات سبزیجات و میوه جات بحث و گفتگو کردند.

همچنین آقای متقی با اشاره به نا امنی های ایجاد شده درمرزهای پاکستان ازسوی طالبان پاکستانی افزود: که مسائل امنیتی باید از طریق گفتگو و کمیته های مشترک حل گردد.

سرپرست وزارت خارجه ا.ا.ا تاکید کرد: که نباید روابط ترانزیتی، بزرگراه ها به دلایل سیاسی وامنیتی مسدود شود.

آقای متقی گفت: که افغانستان و پاکستان به عنوان دوهمسایه و کشور اسلامی باید از اظهار نظرهای احساسی علیه یکدیگرخودداری کنند.

وی تاکیدکرد: که سیاست ا.ا.ا در قبال کشورهای همسایه و منطقه مبتنی بر حسن نیت و اخلاص است و به کسی اجازه نمی دهد که روابط دو کشور را خراب کند.

درادامه آقای درانی رییس هیأت و نماینده ویژه پاکستان درامورافغانستان گفت: که برای مشکلات ناشی از ترانزیت و تجارت بین افغانستان و پاکستان راه حل پیدا خواهد کرد.

 وی افزود که پاکستان آماده است تا در زمینه های مختلف با افغانستان همکاری کند و بورسیه های تحصیلی را برای دانشجویان افغان ازسرگیرد. وی همچنین برهمکاری دو کشور روی مسائل امنیتی تاکید کرد.

مسدود نمودن مرزها و راه های ترانزیتی راه حل نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد