مسلمانان-باید-با-علم-مسلح-شوند

شماری از شهروندان کشور می‌گویند: مسلمانان در برابر توطئه‌های کشورهای غیر اسلامی، باید با علم مسلح شوند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: عبدالله نخبه، استاد دانشگاه امروز (پنج شنبه 23 قوس) در یک برنامه خبری در کابل گفت: جامعه های اسلامی در سال‌های اخیر با مشکلات زیاد مواجه شده اند و برای بیرون رفت از این مشکلات باید مسلمانان با علم مسلح شوند تا جلوی توطئه‌های کشورهای غیر اسلامی را بگیرند.

آقای نخبه گفت: ائتلاف عربی به رهبری عربستان برای تضعیف جامعه شیعه ایجاد شده بود و تا زمانی که کشورهای اسلامی در دشمنی هم دیگر قرار داشته باشند وضعیت جامعه اسلامی بهتر از این نمی‌شود.

این استاد دانشگاه بیان داشت که امریکا و اسرائل از نفاق جوامع اسلامی استفاده کرده و قبله اول مسلمانان را بعنوان پایتخت اسرائل اعلام کرده است.

از سوی دیگر سید باقر مصباح زاده، نویسنده، پژوهشگر و تاریخ نگار در پیوند به اقدام دونالد ترامپ، گفت که رئیس جمهور آمریکا کاری جدیدی انجام نداده؛ بلکه فیصله ۲۰ سال پیش کنگره این کشور را تایید کرده است. وی افزود که کنگره آمریکا ۲۰ سال پیش تصویب کرده بود که بیت‌المقدس پایتخت اسرائیل است و وزارت خارجه آمریکا باید سفارت این را از تل‌آیو به بیت‌المقدس انتقال دهد؛ اما شرایط آن زمان برای انجام این کار آماده نبود.

آقای مصباح زاده بیان داشت که در مدت ۲۰ سال گذشته دولت آمریکا به دنبال فراهم سازی شرایط لازم برای انجام این عمل بود و روی همین دلیل، طرح خاورمیانه جدید را ریختاند. وی علاوه کرد که تحولات خاورمیانه از تغییر نظام‌ها گرفته تا به وجود آمدن گروه‌های تروریستی و دهشت افکنی، همه زمینه سازی برای تصرف فلسطین و بیت‌المقدس بود.

وی عربستان را عامل شکست جهان اسلام دانست و گفت که از بدوی تاسیس دولت سعودی با ایدوئولوژی وهابی، جهان اسلام همواره درگیر مسایل مذهبی و نژادی بوده و این کشور با تطبیق نقشه آمریکا در منطقه به دنبال ایجاد جنگ مذهبی است. آقای مصباح زاده ائتلاف ضد تروریزم دولت سعودی را یک اسم رمز برای مبارزه با شیعه است و آمریکا نیز در حال متشنج کردن منطقه برای وقوع یک جنگ مذهبی است.

اقدام دونالد ترامپ مبنی بر اینکه بیت المقدس پایتخت اسرائل است و امریکا نیز سفارت خود را به این مکان مقدس انتقال میدهد واکنش های متعدد را در قبال داشته است.

 

مسلمانان باید با علم مسلح شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد