مسوولان-بیش-از-شرکت-علیه-وزارت-مالیه-اعتراض-کردند

مسوولان بیش از ۱۰۰شرکت‌ پیمانکار ساختمی در یک حرکت اعتراض‌آمیز می‌گویند که وزارت مالیه نزدیک به ۱۰ میلیارد افغانی از این شرکت ها قرضدار است و به‌ بهانه‌های مختلف از پرداخت آن خود داری می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: مالکان بیش از 100 شرکت ساختمانی، امروز( یک‌شنبه، 19، عقرب) در اعتراض علیه وزارت مالیه گفتند که این شرکت ها به 34 ولایت  کشور پروژه اجرا کرده اند اما اکنون این وزارت 8 ماه است که پول این شرکت ها را پرداخت نمی‌کند.

اعتراض کنندگان می‌گویند که شرکت‌های ساختمانی آنان در وزارت‌های مختلف از جمله وزارت معارف، زراعت و انکشاف دهات پروژه اجرا کرده‌اند و در حال حاضر« وزارت مالیه به مالکان شرکت‌های ساختمانی می‌گوید که پول در بانک وجود دارد، اما تا اعلام نتایج انتخابات پرداخت نمی‌شود».

محمد شاهین، مسوول شرکت آرشین و وحیدیار می‌گوید که این شرکت‌ها در ولایت‌های کندز، بغلان، تخار و بدخشان پروژه‌های وزارت معارف را اجرا و صد درصد تکمیل کرده است و وزارت مالیه 8 ماه می‌شود که پول این شرکت‌های به بهانه‌های مختلف پرداخت نمی‌کند.

آقای شاهین می گوید که وزارت معارف در مجموع نزدیک به 400 میلیون افغانی از شرکت‌های پیمانکار ساختمانی بدهکار است و تنها از شرکت آرشین و وحیدیار 22 میلیون افغانی است.

رییس، شرکت جاسم فایق نیز می‌گوید؛ نزدیک به یک سال می‌شود که شرکت او کارساختمانی مکاتب وزارت معارف را تمام کرده و بخش برنامه ای این وزرات پول شرکت جاسم فایق را گرفته به کسی دیگری داده است.

او تاکید کرد که شرکت جاسم فایق در ولایت‌های کندز، فاریاب و کابل پروژه‌های وزارت معارف را اجرا و تکمیل کرده است و این وزرات 9 میلیون افغانی از این شرکت بدهکار است و شش ماه می‌شود که از پرداخت آن خود داری می‌کند.

عبدالواسع، انجینر شرکت افغان رولکس هم در این اعتراض گفت که وزارت مالیه 120 میلیون افغانی از این شرکت بدهکار است و 8 ماه می شود که این وزارت پول شرکت افغان رولیکس را به بهانه‌های مختلف پرداخت نمی‌کند.

اعتراض کنندگان می‌گویند که وزارت مالیه به صدای آنان گوش نداده و وقتی که به این وزارت برای درخواست پول‌شان مراجعه می‌کنند، به داخل اجازه نمی‌دهد.

 

مسوولان بیش از 100 شرکت علیه وزارت مالیه اعتراض کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد